تریبون نمازجمعه، محلی برای امیدآفرینی است

آخوند صفری گفت: نماز جمعه جایگاه تبیین مسائل و مشکلات جامعه و امیدآفرینی نسبت به آینده نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کلاله، «محمدامین آخوند صفری» در همایش «نماز جمعه در تراز انقلاب اسلامی» اظهارکرد: امام جمعه رابط بین دولت و مردم و نماز جمعه جایگاهی برای تبیین مشکلات و مسائل جامعه و ایجاد امید نسبت به آینده است.

 

امام جمعه اهل سنت فراغی گفت: اگر قرار است علما و روحانیت در جامعه اثرگذار باشند باید اولا به آنچه به دیگران می‌گویند عمل کنند و هم اینکه خود الگویی برای جامعه باشند.

 

وی افزود: اگر امامان جمعه دلسوز باشند و به آنچه که به زبان می آورند عمل کنند مطمئن باشند که حرف هایشان به دل مردم خواهد نشست و در جامعه اثرگذار خواهند بود.

 

حماد آخوند احمدی نیز در این همایش گفت: نمازجمعه صرفا یک عبادت نیست بلکه دارای ابعاد سیاسی و اجتماعی است و مردم در نمازهای جمعه می توانند با وظایف دینی، ملی، انقلابی و اسلامی خود آشنا شوند.

 

یکی از علمای اهل سنت کلاله گفت: تریبون نماز جمعه همواره وحدت افرین و دشمن شون بوده است و امامان جمعه باید قدردان این فرصت بزرگ باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز شبکه های معاند و ضدانقلاب و فضای مجازی باورها و اعتقادات ملت ایران را نشانه گرفته است و تمام سعی انان براین است که دین را از جامعه مسلمان ما بگیرد.

 

 

کد خبر 1200889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha