اقامه عزای سیدالشهدا(ع) در ۵۰ نقطه از روستاهای کم برخوردار عنبرآباد

حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا گفت: مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) در دهه اول و دوم محرم در ۳۵ نقطه از شهر عنبرآباد و همچنین در ۵۰ نقطه از روستاهای کم برخوردار این شهرستان اقامه می‌شود.

حجت الاسلام «حسین فضیلتی نیا» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم، گفت: از شامگاه گذشته هم زمان با اولین شب ماه محرم مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) در نقاط مختلف شهرستان عنبرآباد آغاز شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد افزود: این مراسم عزاداری در دهه اول و دوم محرم در ۳۵ نقطه از شهر عنبرآباد و همچنین در ۵۰ نقطه از روستاهای کم برخوردار این شهرستان اقامه می‌شود.

 

وی بیان کرد: امسال مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) با حضور ۷۰ مبلغ بومی و اعزامی طرح هجرت برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام فضیلتی نیا ابراز کرد: البته امسال از ظرفیت مبلغین بومی که ساکن قم هستند استفاده شده و در کنار آن از ظرفیت ۳ مبلغ غیر بومی نیز در این ایام استفاده می شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد یادآور شد: یکی از ماموریت ها و وظایف اصلی نهادهای تبلیغی حوزوی فراهم کردن زمینه حضور گسترده، برنامه ریزی شده و هدفمند مبلغان در مناسبت های مختلف است.

 

وی تاکید کرد: حضور مبلغان موجب گسترش و تعمیق باورهای دینی جامعه، کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی و رفع شبهات مردم و جوانان در زمینه های مختلف می شود.

 

حجت الاسلام فضیلتی نیا اضافه کرد: به هر میزان باورها و رفتار مردم رنگ دینی به خود بگیرد، به همان میزان آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می‌ کند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد با یادآوری این مطلب که در آستانه ورود به ماه محرم، همایش بزرگ عاشورائیان برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله این همایش با هدف برگزاری هر چه بهتر مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: در قالب همایش بزرگ عاشورائیان هیئت های مذهبی، مداحان، خادمین، جامعه قرآنی و روحانیون مبلغ در خصوص برنامه های ماه محرم توجیه می شوند.

 

حجت الاسلام فضیلتی نیا عنوان کرد: با توجه به این که مقام معظم رهبری هر ساله قبل از ماه محرم درخواست هایی از هیئت های مذهبی دارند بنابراین در این همایش تاکید می شود که مبلغین و مداحان در این ایام به مباحث ضروری همچون جهاد تبیین در مسائل نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، فرزند آوری و جهانی بپردازند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد با اشاره به این که مداحان نیز از اشعاری در بحث جهاد تبیین استفاده کنند، یادآور شد: امروز ما در جنگ رسانه ای قرار داریم و دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران با هر ترفندی می خواهند جامعه جوان ما مخصوصا زنان و دختران را به سمت و سوی اهداف خود سوق دهند.

 

وی تاکید کرد: هیئت های مذهبی و مجالس اهل بیت (ع) ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج مبانی دین اسلام، ارزش های دینی و انقلاب اسلامی و همچنین بصیرت افزایی است.

 

حجت الاسلام فضیلتی نیا در خاتمه عنوان کرد: امسال نیز همچون سال های اخیر با توجه به شیوع کرونا باید حتما در برگزاری مراسم عزاداری دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود.

کد خبر 1200916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha