مراسم عزاداری دهه اول محرم در مساجد زنجان

با آغاز ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) بچه های مسجدی با سیاه پوش کردن مساجد و نصب پرچم های«یا حسین» مهیای میزبانی از ارادتمندان و عاشقان آن حضرت در پایتخت شور وشعور حسینی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، با فرارسیدن ماه محرم، ارادتمندان با سالار شهیدان در مساجد، با سیاه پوش کردن مساجد و نصب پرچم های «یا حسین» در کوچه و خیابان خود را مهیای عزاداری این ایام کردند.

 

به همین منظور ویژه مراسم عزاداری دهه اول محرم در مساجد زنجان با سخنرانی و مرثیه خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار می شود.

 

در مسجد النبی(ص) مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در دهه اول محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام عشقی و مداحی حاج مهدی عبدی  از روز جمعه 7 مرداد به مدت 10 شب بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

 

همچنین مراسم عزاداری دهه اول محرم در مسجد امام‌ حسین (ع) کوی فرهنگ نیز با سخنرانی حجت الاسلام شیخ فتاح حسنی و با مداحی کربلایی عین الله محمدی از روز جمعه ۷ مرداد ساعت 22 آغاز شده و به مدت ۱۲ شب ادامه دارد.

 

مراسم شب اول محرم حسینیه اعظم زنجان نیز با سخنرانی حجت الاسلام برگی، رجز خوانی حاج ولی الله کلامی، مرثیه سرائی حاج سید محمود حسینی و مداحی حاج مرتضی حیدری بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

 

در مسجد امام حسین(ع) سعدی شمالی زنجان نیز ویژه مراسم عزاداری محرم الحرام با سخنرانی شیخ حسن واعظی و بانوای حاج علی زارعی و کربلایی محمدمهدی حسنلو از ۷ تا ۱۸ مرداد ماه به مدت ۱۲ شب بعداز نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

 

در دیگر مساجد پایتخت شور و شعور حسینی نیز مراسم عزاداری دهه اول محرم با حضور عزاداران برگزار می شود.

کد خبر 1200921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha