تقویت نظام اسلامی بزرگترین معروف است

حجت الاسلام رحیم ‌آبادی گفت: حاکمیت اسلامی و هر اقدامی که منجر به تقویت نظام اسلامی شود، بزرگترین معروف است و در مقابل، طاغوت و استکبار جهان و هرآنچه آن را تقویت می کند، منکر محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت‌الاسلام «مهدی رحیم آبادی» امروز (۸ مرداد) در نشست هم افزایی مدیران رسانه‌های استان اظهار کرد: دهه اول محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اسلام، دین زندگی است، افزود: امروز بزرگترین معروف یعنی تبیین هدف قیام امام حسین (ع) از اوجب واجبات است.

 

وی ادامه داد: حاکمیت اسلامی و هر اقدامی که نظام اسلامی را تقویت کند، بزرگترین معروف است و در مقابل، طاغوت و استکبار جهان و هرآنچه آن را تقویت می کند، منکر محسوب می شود.

 

وی با گلایه از اینکه هنوز بین انقلاب اسلامی و قیام اباعبدالله الحسین، یک دوگانگی (دوعیت) وجود دارد اما دغدغه برای انقلاب اسلامی، و برداشتن عَلَم انقلاب اسلامی، کمتر مورد توجه مردم قرار دارد، گفت: رسانه ها باید دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تبیین کنند که این مهم در کتاب صعود چهل ساله به خوبی تبیین شده است که سید حسن نصرالله نیز در سخنرانی های خود از آن استفاده می کند.

 

رحیم آبادی خاطرنشان کرد: امروز در جنگ روانی دشمن، افشای اهداف دشمن، وظیفه و رسالت رسانه هاست.

 

وی کسب آگاهی و نشر آن درخصوص نظام مقدس اسلامی را بالاترین معروف اعلام کرد و یادآور شد: امروز هر مسئولی که به رسالت خود به درستی عمل کنند شانی جز یاری سپاه امام حسین علیه السلام ندارند.

 


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بر نگاه دقیق و نشاط آفرین رسانه ها در مسیر امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و یادآور شد: احیا و رشد امید از دیگر معروف هایی است که می طلبد رسانه ها به آن توجه کنند.

 

وی یادآور شد: توسعه فروشگاه‌های البسه فرهنگی، ایجاد بوستان ویژه بانوان و مدیریت فرهنگی بوستان ها در تمام نقاط استان، برپایی میز مشاوره ازدواج در مساجد، ساماندهی گروه هایی که شادی حلال رواج دهند با کمک جوانان در هر شهرستان پیگیری می شود.

 

«علیرضا آینه دار» مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی هم از حضور به موقع مدعوین در جلسات و آغاز جلسات در ساعت اعلام شده به عنوان یک معروف یاد کرد و اظهار کرد: دهه امر به معروف و نهی از منکر از امروز آغاز شده است اما موضوعی نیست که مختص این ایام باشد و در تمام سال باید نورد توجه قرارگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از برنامه صدا و سیما در راستای امر به معروف و نهی از منکر با موضوعات فرهنگ سازی، تبیین الگوی صحیح اسلامی انجام می شود، افزود: باید یک آسیب شناسی از دستگاه‌های فرهنگی انجام شود که چرا در موقع ارائه گزارش عملکرد، بولتن های زیادی تهیه و ارائه می شود اما تاثیرگذاری آن در جامعه متفاوت است.

 

آینه دار بر همگرایی رسانه ها و هدف گذاری های مشترک در خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: اولویت اول همه رسانه های خراسان جنوبی، مردم هستند که باید بر این مدار، حرکت کنیم.

 

 

 

کد خبر 1200988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha