گستره رنگ قرمز در نقشه کرونایی خراسان شمالی افزایش یافت

با افزایش شمار مبتلایان به کرونا و شمار بستری های کرونایی در بیمارستان های خراسان شمالی، مناطق قرمز کرونایی این استان به پنج شهرستان افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ با افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا، اکنون شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان و جاجرم در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

 

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان مرزی رازوجرگلان هم رنگ کرونایی این شهرستان را پررنگ کرد و از وضعیت زرد به نارنجی تغییر داد.

 

رنگ کرونایی شهرستان فاروج هم به زرد تغییر یافت و شهرستان گرمه در وضعیت نارنجی باقی ماند.

 

«سیدجواد پورنقی» رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این باره گفت: در شبانه روز منتهی به ظهر جمعه، ۴۸ مبتلا جدید با علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند.

 

وی اظهارداشت: در روزهای اخیر موارد مراجعه بیماران به مراکز درمانی با علائم کرونایی افزایش یافته و اکنون ۱۶۲ بیمار با علائم کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

 

دکتر پورنقی افزود: درخواست ما از مردم، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و اقدام برای دریافت واکسن است اما رعایت این موارد کمرنگ شده و به مردم توصیه می شود برای تکمیل واکسیناسیون به مراکز تجمیعی و بهداشتی مراجعه کنند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در استان ۴۲۰ مرکز تجمیعی، پایگاه سلامت و خانه بهداشت آماده خدمات رسانی به مردم برای تکمیل واکسیناسیون علیه کرونا است.

 

 

کد خبر 1201019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha