تحقق وعده دیوان محاسبات برای ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس

ده محسنی گفت: وعده دیوان محاسبات کشور مبنی بر ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با عزم جدی ادارات کل استان ها در پایان تیرماه امسال تحقق یافت و ۶ ماه پیش از موعد مقرر قانونی، به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

«احمد ده محسنی» در گفتگو  با  خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ ضمن تشریح اهمیت ارائه زودهنگام گزارش تفریغ بودجه به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  گزارش تفریغ بودجه که به موجب اصل ۵۵ قانون اساسی یکی از وظایف دیوان محاسبات است به صورت کمی و کیفی عملکرد دولت و دستگاه ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

مدیرکل دیوان محاسبات استان مازندران افزود: گزارش تفریغ بودجه به حساب رسی ضمنی(حسابرسی در طول دوره مالی و قبل از پایان سال مالی)تغییر رویه داده است و به جای بعد از خرج و انجام سالانه در مقاطع اجرای پروژه انجام شود.به صورت دوماهه، چهارماهه، شش ماهه، هشت ماهه، ۱۰ماهه و ۱۲ماهه بررسی می شود. 
  

 

ده محسنی ادامه داد: گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور برای نخستین بار منضم به گزارشات خاص و تحلیلی و شش ماه زودتر از موعد مقرر قانونی به مجلس محترم شورای اسلامی ارائه گردید.

 

 

وی با بیان اینکه خداوند متعال را شاکریم که وعده دیوان محاسبات کشور، مبنی بر ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در پایان تیرماه تحقق یافت و با ثبت رکوردی بی سابقه، ۶ ماه پیش از موعد مقرر قانونی، امروز شنبه یکم مردادماه جاری، به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، گفت: اعمال برنامه‌ریزی‌های جامع و مدون دیوان محاسبات کشور در راستای سیاست دیوان فناورانه مردم پایه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به عنوان سی و سومین گزارش تفریغ بودجه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و سومین گزارش در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار زودتر از موعد مقرر در بند ۱ ماده ۲۱۹ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ارائه گردید که این امر گامی بزرگ جهت شفاف کیفیت و انضباط مالی می باشد.

 

ده محسنی خاطرنشان شد: تحقق این مهم با تلاش بی وقفه و ساعت ها کار کارشناسی در نهایت دقت سرعت فعالیت اثربخش کارکنان و ارکان دیوان محاسبات کشور و ادارات کل استان‌ها صورت پذیرفته است گزارش مذکور ضمن کمک موثر به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در شناسایی نقاط ضعف و قوت قانون بودجه سال ۱۴۰۰ آثار مبتنی در تصویب قانون بودجه سال ۱۴۰۲ خواهد شد در سطح استانی نیز این امر به نمایندگان استان کمک شایانی خواهد کرد تا بتوانند بهره‌برداری و اظهار نظری بهتر در راستای تحول استان داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه همکاران محترم دیوان محاسبات در استان مازندران با ارائه مشاوره های قانونی لازم کمک‌های شایانی را به دستگاه های اجرایی جهت تحقق اهداف آنها نمودند،‌گفت: تفریغ بودجه به مجلس تقدیم می‌شود تا در بررسی بودجه سال آینده بتوان گام‌های موثری در اصلاح نظام بودجه ریزی در کشور برداشت.

 

ده محسنی اذعان کرد: چابکی و سرعت عمل دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری مورد تایید و تقدیر معظم‌له قرار گرفته است.

کد خبر 1201062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha