سنندج و سقز در وضعیت نارنجی قرار گرفتند

بیدارپور گفت: طبق جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی کشور، شهرهای سنندج و سقز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

فرزام بیدارپور معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی در کشور، شهرهای سنندج و سقز در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

 

 

وی بیان کرد: همچنین شهرهای قروه و مریوان در وضعیت آبی قرار دارند و بانه، بیجار، دهگلان، کامیاران، دیواندره و سروآباد نیز زرد هستند.

 

 

بیدارپور با اشاره به آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان یادآور شد: در حال حاضر ۱۰۴ بیمار کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

 

 

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۷۷ مبتلای جدید به ویروس کرونا در کردستان شناسایی شد و یک نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

 

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: در حال حاضر ۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه(آی سی یو) مراکز درمانی استان تحت درمان قرار دارند.

 

 

بیدارپور بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جدیت شهروندان در این رابطه تاکید کرد و گفت: دریافت دُز یادآور واکسن کرونا، یکی از موثرترین اقدامات پیشگیرانه در این مقطع است که قطعا نیاز به همکاری همه مردم دارد.

 

 

وی توصیه کرد: افراد بالای ۱۸ سال که حداقل ۶ ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن آنها گذشته است، یک نوبت واکسن یادآوری تزریق کنند.

کد خبر 1201126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha