عاشورا الگویی نجات‌بخش در برابر بدعت‌ها، استبداد و ظالمان است

رعیت با بیان اینکه عاشورا مسیر راه زندگی تمام بشریت است، گفت: عاشورا نه ‌تنها برای مسلمانان بلکه برای سایر ادیان و انسان‌های آزادی‌خواه نیز الگویی نجات‌بخش در برابر بدعت‌ها، استبداد و ظالمان است.

«محمد رعیت» با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: جامعه بزرگ فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنیان استان گلستان و آحاد جامعه از دریای بی‌کران ارزش‌های والای عاشورای حسینی در ماه محرم بهره مند شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه عاشورا مسیر راه زندگی تمام بشریت است، افزود: عاشورا نه ‌تنها برای مسلمانان بلکه برای سایر ادیان و انسان‌های آزادی‌خواه نیز الگویی نجات‌بخش در برابر بدعت‌ها، استبداد و ظالمان است.

 

وی ادامه داد: واقعه بزرگ عاشورا سرشار از درس‌ها و عبرت‌ها است و یکی از مصادیق عبرت گیری از عاشورا، این است که نگذاریم در گام دوم انقلاب اسلامی، روح و اصالت و اهداف انقلاب اسلامی در جامعه و جهان کم‌رنگ و منزوی شود.

 

رعیت اظهارداشت: نور هدایت و کشتی نجات حسینی در جامعه ما با رنگ و بوی حسینی گرفتن و ترسیم عملی الگوی فکری و رفتاری امام حسین (علیه‌السلام) در افکار و رفتار ماست که عینیت می یابد.

 

وی گفت: اگر در جریان عزاداری امام حسین (ع)، شور حسینی در کنار شعور حسینی باشد ثمره فراوانی برای جامعه به همراه داشته و اهداف متعالی فرهنگ عاشورا به‌ درستی تبیین خواهد شد.

 

کد خبر 1201305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha