عملیات ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی آغاز شد

فلاحی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس مرکز استان با انتخاب پیمانکار آغاز شده و از هفته آینده عملیات فنداسیون اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا فلاحی» امروز (۹ مرداد) در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۳۰ هزار رزمنده وجود دارد که تجلیل و تکریم آنان طی بازه زمانی پنج ساله در دستور کار است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خواستار مساعدت و تأمین اعتبار جهت برنامه تجلیل از ۶ هزار رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس استان همزمان با تجلیل از یک میلیون رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس کشور شد که در ۳۰ شهریورماه آغاز می شود و تا پایان سال جاری ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در بلندمدت تکمیل موزه استکبارستیزی صحرای طبس تا سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی شده است، افزود: اما در کوتاه مدت باید تأمین زیرساخت‌های آب و برق و فیبر نوری موردنیاز از محل نیروگاه زغال سوز طبس پیگیری شود.

 

فلاحی در ادامه به روند تدوین و تألیف دانش نامه استانی دفاع مقدس استان اشاره و درخواست کرد: با توجه به اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی مصوب در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان جهت کمک به تدوین و تألیف دانش‌نامه دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همانند سال گذشته در سال جاری نیز نسبت به تأمین اعتبار حداقل پنج میلیارد ریال اقدام کند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه از ظرفیت و تجربیات دیگر استان ها برای تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس استفاده می کنیم، عنوان کرد: دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی درخواست داریم کمک کنند تا سریعتر این دانش‌نامه تدویین شود.

 

وی خواستار تخصیص کامل اعتبارات مصوب قانون بودجه ۱۴۰۱ جهت احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان شد و ادامه داد: در حال حاضر عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس مرکز استان با انتخاب پیمانکار آغاز شده و عملیات خاکبرداری در حال انجام است و از هفته آینده مقدمات اجرای عملیات فنداسیون آغاز می شود.

 

فلاحی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۸ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان چاپ شده است، بیان کرد: سالانه تدوین و تألیف ۸۰ عنوان کتاب مکتوب و صوتی سهمیه استان خراسان جنوبی است که حداقل ۱۵ میلیارد ریال برای تولید این کتاب ها نیاز است.

 

 

 

کد خبر 1201407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha