تفاهم «سازمان ثبت اسناد و املاک کشور» و «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی» برای همکاری مشترک

تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور تسریع و تسهیل در اجرای قانون حدنگار و صدور سند کاداستر اراضی و املاک واقع در بافت مسکونی روستایی ۲۰ خانوار و شهر‌های دارای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل،تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور تسریع و تسهیل در اجرای قانون حدنگار و صدور سند کاداستر اراضی و املاک واقع در بافت مسکونی روستایی ۲۰ خانوار و شهر‌های دارای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، منعقد شد.

 

در این مراسم که با حضور  حسن بابایی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دکتر اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، دکتر بابایی با اشاره به اینکه آثار مثبت صدور اسناد روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، گفت: تثبیت مالکیت ها نه تنها باعث افزایش بهداشت قضایی در جامعه می شود بلکه در کاهش اختلافات ملکی و کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضا نیز موثر خواهد بود.

 

بابایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در خصوص اینکه فرمودند متر به متر اراضی کشور باید تعیین مالکیت شوند، افزود: تاکنون ۲۴۵ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی روستایی تعیین مالکیت شده است و تمام تلاش خود را خواهیم کرد در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری تا پایان سال تمام اسناد اراضی و واحدهای مسکونی روستایی زیر ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را صادر کنیم.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد با اشاره به خرابی ها و صدماتی که سیل اخیر بر جای گذاشته است،بیان داشت: یکی از آثار تثبیت و صدور سند برای روستائیان و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر حفظ حدود مالکیت ها است که با بلایای طبیعی از بین نخواهد رفت.

 

در ادامه این مراسم نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن تقدیر از اقدامات جهادی سازمان ثبت در خصوص تثبیت و صدور اسناد برای روستائیان افزود: با همت و تلاش کارکنان سازمان ثبت ۶۵ درصد از واحدهای مسکونی روستایی سند مالکیت دارند که همین امر باعث کاهش چشمگیر اختلافاتی ملکی شده است.

 

وی با بیان اینکه صدور اسناد روستایی ثمرات زیادی را دربر داشته است، گفت: با امضای این تفاهم نامه مسلما ما سعی خواهیم کرد با تلاش بیشتر برای تمام واحدهای مسکونی روستایی دارای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر سند صادر شود.

 

شایان ذکر است، «همکاری و تعامل جهت جانمایی، تثبیت و صدور اسناد مالکیت حدنگاری کلیه املاک واقع در روستاها و شهرها تحت تولیت بنیاد مسکن با لحاظ طرح های هادی روستایی و طرح های جامع شهری و همچنین اراضی تملیکی بنیاد مسکن که از سوی دستگاه اجرایی از جمله سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور واگذار شده است» موضوع این تفاهم نامه بود.

 

 

کد خبر 1201623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha