هیات‌های مذهبی از رویکرد سکولار در عزاداری‌ها پرهیز کنند

آل‌هاشم بر لزوم توجه به مضامین اسلامی و انقلابی در اشعار، بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند دوران دفاع مقدس، ترویج سبک زندگی ائمه معصومین(ع) و پرهیز از رویکرد سکولار در هیات‌های عزاداری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به لزوم رعایت برخی موارد در آیین‌های ویژه ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) اظهار داشت: مهمترین رویکرد این آیین‌ها باید بررسی اهداف نهضت عظیم عاشورا و تبیین مستند آن از روی منابع معتبر باشد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر لزوم توجه به تربیت دینی جوانان در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) تاکید کرد و گفت: با ارائه محتوای فاخر و صحیح در این ایام نسل جوان را به عامل  به دین بودن سوق داده و بنیه فکری جوانان خود را با سخنرانی و مداحی و عزاداری تقویت و جوانان را به انسان‌هایی کارآمد تبدیل کنیم.

 

امام جمعه تبریز، رعایت حدود در برگزاری مراسم‌های عزاداری را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: صیانت از حدود و ثغور و ضوابط شرعی در هیات‌های حسینی مدنظر باشد و هیأت‌ها رویکرد قرآن‌محوری داشته باشند.

 

وی، ماه محرم را فرصتی مغتنم برای تقویت جهاد تبیین و تبلیغ دین برشمرد و گفت: عزاداری بدون معرفت زیبنده نیست و تأثیری در تعالی و بالندگی فرد و جامعه ندارد،‌ از این رو یکی از مسائل محوری که باید در هیات‌های مذهبی مورد توجه قرار گیرد رشد اخلاقی است.

 

وی با تاکید بر لزوم گنجاندن مضامین اسلامی و انقلابی در اشعار و نوحه‌ها، بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند دوران دفاع مقدس، بهره‌گیری از مباحث کاربردی زندگی باارزش ائمه معصومین (ع) و پرهیز از رویکردهای سکولار در هیات‌ها، تصریح کرد: هرکس علاقمند به امام حسین است در واقع علاقمند به اسلام مجاهد و سیاسی و اسلام خون دادن و جان دادن در راه حق و حقیقت است.

 

آل‌هاشم همچنین بر لزوم پرهیز از به کارگیری آهنگ‌های لهوی و نامناسب در مداحی‌ها، پرهیز از تحریک عصبیت‌های مذهبی، خودداری از کینه‌ورزی،‌ بددلی و حب و بغض‌های نادرست،‌ پرهیز از تعرض و بدگویی در سخنرانی‌ها و مداحی‌ها تاکید کرد و گفت: سخنرانان و مداحان برای جذب جوانان به هیات‌های مذهبی نوآورانه و خلاقانه عمل کنند اما این نوآوری منجر به هنجارشکنی نشود.

کد خبر 1201650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha