آیین« اعلان عزادارای حسینی» هیئت مسجد صفای بنی هاشم در تبریز

محمد خانلی گفت: همزمان با شروع عزادارای حسینی،آیین اعلان عزای هیئت مسجد صفای بنی هاشم تبریز با حضور در گلزار شهدای وادی رحمت برگزار شد.

«جعفر محمدخانلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم،از آیین اعلان عزای حسینی (ع) توسط دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت و هیئت عزاداری موکب صفای بنی هاشم در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز خبر داد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب و مسئول هیئت عزاداری مسجد صفای بنی هاشم تبریز گفت: آیین اعلان عزا یکی از قدیمی‌ترین سنت‌ها و مناسک است که مردم به پیشواز عزاداری‌های محرم و صفر می‌روند و به نظر می‌رسد این سنت با الهام از پیشینیان است تا مراسم عزاداری امام حسین(ع) نسل به نسل و باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود.

محمدخانلی افزود: همه ساله در ماه محرم این مسجد برای عزاداری عاشقان سالار شهیدان آماده سازی می شود و امسال نیز شب گذشته با حضور عزاداران در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز اعلان عزا نموده و به سینه زنی و سوگواری پرداختند.

وی خاطرنشان کرد:جوانان با شوق فراوان در این مراسم شرکت کرده و با گوش سپردن به فداکاری‌های یاران با وفای امام حسین علیه السلام  مشق عشق و وفاداری می‌آموزند.

کد خبر 1200722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha