مقابل حمله‌های آخرالزمانی شیطان، باید اهل دعا و توسل باشیم

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: در آخرالزمان در مقابل حمله سنگین شیطان که دوران سردرگمی و حیرت را برای مومنان ایجاد می کند، باید اهل دعا و توسل بود و دایم در خانه اهل بیت (ع) باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» در مراسم عزاداری دهه اول محرم که هر شب در مجتمع امام رضا (ع) برگزار می شود، گفت: بسیاری افراد در دوران حیرت دچار لغزش می شوند جز آدم های مخلص کسی بر دین باقی نمی ماند.

 

این خطیب دینی افزود: دوران حیرت دورانی است که شیطان و دستگاه ابلیس با تمام قوا به انسان حمله می کند چون شیطان این را می داند با آمدن امام زمان (عج) فلسفه وجودی اش تمام می شود، بنابراین هر کاری انجام می دهد تا ظهور به تاخیر بیفتد.

 

وی تصریح کرد: در آخرالزمان اطلاعات و آگاهی شیطان زیاد می شود به طوری که هیچ فیلسوف و عارفی به اندازه شیطان دانش و آگاهی ندارد چرا که ابلیس، ملکوت باطن و ساختار عالم را دیده و هم عمر طولانی کرده است و شش هزار سال خدا را عبادت کرده، بنابراین نقشه هایش پیچیده ترین نقشه ها خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه در آخرالزمان به اصول دین حمله می شود و بسیاری دچار حیرت و تردید می شوند، خاطرنشان کرد: معارف دینی را باید افزایش دهیم اما صرف آگاهی کافی نیست. در آخرالزمان چیزی که به انسان کمک می کند، این است که انسان به قدرت برتر عالم که خدا و اهل بیت (ع) است، بپیوندند.

 

وی با اشاره به اهمیت توسل به اهل بیت (ع) گفت: مگر می شود کسی به ما اهل بیت(ع) پناه بیاورد و به وی پناه ندهیم مگر کسی خودش به اهل بیت(ع) پشت کند. 

 

عالی با بیان اینکه اهل بیت معدن رحمت هستند یعنی تمام مهربانی خدا در آن جمع شده است، افزود: در آخرالزمان در مقابل حمله سنگین شیطان که دوران سردرگمی و حیرت را برای مومنان ایجاد می کند، باید اهل دعا و توسل بود و دایم در خانه اهل بیت (ع) باشیم.

 

خطیب دینی با بیان اینکه شیطان در آخرالزمان دو نقطه را مورد هجوم قرار می دهد، گفت: پیوندهای مقدس و محبوب خدا یکی از نقاطی است که مورد هجوم شیطان قرار می گیرد.  این پیوندها شامل پیوند زن و شوهر، پیوند والدین و فرزندان و پیوند برادران دینی است.

 

وی تاکید کرد: شیطان می خواهد انسان ها تنها شوند و از هم جدا شوند، بلایی که امروز سر جوامع غربی آمده است چرا که کسی که تنها است اگر سُر بخورد، نابود می شود اما انسانی که در جمع باشد و با همه پیوند برقرار کند چون به بقیه وصل است، زمانی که سُر بخورد و بلغزد، پیوند میان وی و جمع باعث می شود تا در یک جایی از لغزیدن باز بماند.

 

خطیب دینی با اشاره به تشکیل وزارت امور تنهایی در انگلستان در سال 2018 گفت: در جامعه 70 میلیون نفری انگلیس بیش از 9 میلیون نفر تنها زندگی می کنند که این خسارت های زیادی ایجاد می کند.

 

وی ادامه داد: انسانی که تنهاست، عادی نمی ماند. آدم های تنها در حالت عادی بیرون می روند و به جامعه خسارت می زنند. همان طور که طبق برآورد انجام شده در انگلیس افراد تنها سالانه 32 میلیارد پوند خسارت به این کشور وارد می کردند، بنابراین وزارتخانه تنهایی تشکیل شد برای مقابله با پدیده تنهایی افراد.

 

خطیب دینی با بیان اینکه تنهایی واقعیت تلخ دنیای مدرن است، گفت: امروز شرایط به گونه ای شده است که انسان ها حاضرند با حیوانات زندگی کنند اما تحمل یکدیگر را ندارند. از طرفی فضای مجازی به این تنهایی افزوده است، افراد کنار هم هستند اما با هم نیستند.

 

وی با بیان اینکه در دین اسلام به جمع بودن و اجتماع توصیه شده است، گفت: شیطان در گام دیگر به دنبال ایجاد گسست میان افراد است و تلاش می کند تا انسان ها تنها شوند. در اصول کافی آمده است وقتی 40 نفر با هم جمع شوند و دعا کنند، دعا مستجاب می شود.

 

وی با اشاره به آیات و رویات متعدد در خصوص اهمیت جمع بودن خاطرنشان کرد: اگر 40 نفر در تشییع جنازه فردی جمع شوند و به خوب بودن وی شهادت دهند در حالی که خداوند می داند آن فرد چه کارهایی انجام داده است اما به بندگانش می فرماید چون شماها جمع شده و شهادت می دهید، من شهادت شما 40 نفر را قبول کرده و از آن می گذرم. جمع می تواند عذاب را از بین بردارد.

کد خبر 1201660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha