ویژه برنامه های محرمی در بقاع متبرکه برگزار می شود

حجت الاسلام عباس زاده محرم و صفر را فرصت تقویت فرهنگ دینی دانست و گفت: در این راستا طی ماه های محرم و صفر برنامه های متنوع فرهنگی دربقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام « محمد جواد عباس زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: محرم و صفر فرصت ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان  با اشاره به برنامه های چون برگزاری عزاداری حسینی در بقاع متبرکه، افزود: برنامه‌های سوگواری بصیرت عاشورایی در طول ماه های محرم و صفر در امامزادگان و بقاع متبرکه استان در سه سطح اجرا می‌شود.

 

وی بیان کرد: برنامه‌های بصیرت عاشورایی در دو بخش که  بخش نخست اجرای برنامه‌‌های فرهنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و بخش دوم، اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات روضه خوانی، عزاداری و اطعام است برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به اعزام روحانیون بومی و غیر بومی به مساجد،  ادامه داد: روحانیون بومی و غیر بومی در بقاع متبرکه استان لرستان مستقر شده اند.

 

وی ادامه داد: در ایام محرم ۶۰ برنامه گوناگون دینی بصیرتی در نقاط مختلف استان توسط بیش از ۶۵ روحانی بومی و غیر بومی در استان برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان ادامه داد: اجرای برنامه های "احلی من العسل" ،همایش شیرخوارگان حسینی، ره پویان نوجوان حسینی، رهروان زینبی و تجمع کاروان های حسینی از برنامه های مهم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در دهه محرم است.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با بیان اینکه نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور عزاداران حسینی در بقاع متبرکه استان اقامه خواهد شد، خاطر نشان کرد: همه برنامه ریزی های لازم برای برگزاری باشکوه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا و همچنین سایر برنامه ها اندیشیده شده است.

 

وی همچنین  از برپایی خیمه های معرفت در بقاع متبرکه لرستان خبر داد و گفت: در بقاع متبرکه استان روحانیون با استقرار در غرفه های خیمه های معرفت به عزاداران، خدمات دینی، فرهنگی و بصیرتی ارائه خواهند داد.

 

حجت الاسلام عباس زاده  اظهار کرد: ویژه برنامه های محرم و صفر با هدف تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع عاشورا، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه برگزار می‌شود.

کد خبر 1201682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha