میزبانی گیلان برای جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار و جشنواره ملی قصه گویی

داوطلب هنر را بستری عالی برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: استان گیلان میزبان ۲جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار و جشنواره ملی قصه گویی شد.

«محمدرضا داوطلب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گیلان از میزبانی گیلان برای جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار خبر داد و اظهار کرد: اجرای برنامه‌ریزی فرهنگی برای تقویت تئاتر کودک و نوجوان در حوزه ایثار و شهادت ضروری است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان محوریت این جشنواره را با موضوع گفتمان ایثار و شهادت در دو بخش کودک و نوجوان دانست و افزود: این جشنواره به ۲ شکل صحنه ای و عروسکی برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس، جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای محور مقاومت(شهدای مدافع حرم)، سبک زندگی ایثارگرانه، ایثار اجتماعی در دوران معاصر، جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزاده‌ها و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر، جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب، جلوه‌های ایثار در آثار نمایشی کودک و نوجوان الف(ویژه مخاطبان رده سنی ۶ الی ۹ سال) و ب(ویژه مخاطبان رده سنی ۱۰ الی ۱۵ سال) موضوعات مدنظر این جشنواره است.

 

داوطلب در ادامه همچنین از برگزاری جشنواره ملی قصه گویی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان خبر داد و افزود: فراخوان این جشنواره که شرکت در آن برای عموم آزاد  است به زودی اعلام می شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در اسلام دارد اظهار کرد: زمانی که این فرهنگ با زبان هنر و ادبیات بیان شود قلب و ذهن مخاطب را تسخیر می کند.

 

وی به اثرگذاری بارز ادبیات در فرهنگ هر کشور اشاره و خاطر نشان کرد: هنر قصه نویسی و قصه گویی باتوجه به ماهیت و مخاطبان خاصش بستری عالی برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل های آینده به شمار می آید.

 

گفتنی است، فراخوان هر دو جشنواره و نشانی دبیرخانه به زودی اطلاع رسانی می شود.

کد خبر 1201792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha