ولایتمداری یکی از مهمترین درس‌های قیام امام حسین (ع) است

حجت‌الاسلام حسن‌زاده ولایتمداری را به عنوان یکی از مهمترین درس‌های قیام حضرت سیدالشهدا (ع) برشمرد و گفت: امام حسین (ع) ولایتمداری را با تقدیم جان خود به اثبات رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده» شامگاه (دوشنبه ۱۰ مرداد) در مراسم عزاداری و سینه‌زنی شب چهارم محرم که در حسینیه عاشقان ثارالله اندیمشک برگزار شد اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چند سال پیش بیانات و تعبیری را به مناسبت عاشورای حسینی با عنوان «عبرت‌های عاشورا» داشتند و فرمودند عاشورا درس‌ها و عبرت‌هایی دارد.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان افزود: شجاعت، غیرت، دفاع از دین، ولایتمداری، امامت، رهبری و زمان‌شناسی از جمله درس‌های عاشورا به شمار می‌روند که به دست آوردن آنها سخت و دشوار نیست و با مطالعه وقایع و تاریخ کربلا به دست می‌آیند.

 

وی با بیان اينکه عبرت‌های عاشورا نیاز به تحلیل‌های مختلف دارند و به آسانی درس‌ها نیستند اذعان کرد: وقتی به علل وقوع این حادثه پی بردیم، باید ببینیم که چگونه از بروز این عوامل در جامعه جلوگیری کنیم.

 

حجت‌الاسلام حسن‌زاده ولایتمداری را به عنوان یکی از مهمترین درس‌های قیام حضرت سیدالشهدا (ع) برشمرد و تصریح کرد: اعتقاد به امامت ائمه اطهار (ع) و اُسوه قرار دادن آنها، از بخش‌های ولایتمداری به حساب می‌آیند.

 

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) ولایتمداری را با تقدیم جان خود به اثبات رساند عنوان کرد: در مسئله ولایتمداری باید عمل و رفتار ما معرف ائمه اطهار (ع) باشد و دین و اعتقادات را در عمل بر همه چیز مقدم بدانیم.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان بیان کرد: ولایتمداری به شعار و کلام نیست و یاران حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) با شهادت و تقدیم جان خود، این درس را به همه ما دادند.

 

وی در ادامه به بیان روایاتی از واقعه عاشورا پرداخت و خاطر نشان کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) بسیار زیبا قیام عاشورا را رهبری کرد.

 

کد خبر 1201883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha