صیانت از منابع طبیعی نیازمند عزم همگانی است

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه صیانت از منابع طبیعی نیازمند عزم همگانی است، گفت: نمی‌توان به تنهایی از منابع طبیعی حفاظت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «نقی شعبانیان» روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید و قدیم منابع طبیعی ایلام، اظهار کرد: حجم پروژه‌های آبخیزداری، جنگل کاری، تولید نهال در استان به لحاظ کمیت و کیفیت قابل توجه است.

 

وی با اشاره به اینکه پر انرژی بودن، توانمندی علمی و عملی و ارتباط و تعامل مثبت با مدیران، کارکنان و مسئولان استانی از ویژگی‌های بارز دکتر احمدی است، افزود: اگر بخواهیم در سازمان جنگل‌ها پروژه ای را بازدید کنیم، از ایلام همیشه یاد می‌کنیم.

 

معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، چالش های زیست محیطی را نتیجه سال‌ها بی‌توجهی به منابع طبیعی دانست و گفت: منابع طبیعی و آبخیزداری به تنهایی نمی تواند منابع طبیعی را حفظ کند.               

 

وی گفت: باید از ظرفیت مردم در حفاظت از منابع طبیعی استفاده کرد، خوشبختانه امروز مردم مطالبه‌گر شده و از ما جلوتر هستند با این حال باید مردم را با منابع طبیعی بیش از پیش آشتی دهیم.                  

 

شعبانیان تصریح کرد: مردم در حال حاضر در خصوص مسائل مربوط به منابع طبیعی مطالبه گر و دغدغه مند هستند و باید بین مردم و منابع طبیعی ارتباط خوبی برقرار شود.

 

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: امروزه در دنیا به جنگل به عنوان منبع تولید چوب نگاه نمی‌کنند و ارزش زیست محیطی جنگل‌ها و اکولوژیکی این منابع با ارزش دارای اهمیت بیشتری است.

 

 

کد خبر 1202060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha