لزوم ایجاد فرصت‌های علمی و مطالعاتی در بررسی ابعاد گوناگون قیام عاشورا

امام پناهی ویژگی اصلی آئین معنوی پیاده روی اربعین حسینی را مردم محور بودن آن دانست و بر لزوم ایجاد فرصت‌های بیشتر علمی و مطالعاتی برای بررسی ابعاد گوناگون قیام عاشورا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « حمیدرضا امام پناهی» امروز(سه‌شنبه، ۱۱ مرداد) در جلسه ستاد اربعین شهرستان رشت با بیان اینکه اگر قیام امام حسین(ع) شکل نمی‌گرفت، بسیاری در موقعیت‌های حساس تاریخی منحرف می‌شدند گفت: نخستین رسالت دست اندرکاران برگزاری مراسم اربعین انتقال درست پیام عاشوراست.

 

فرماندار رشت ویژگی اصلی آئین معنوی پیاده روی اربعین حسینی را در مردم محور بودن آن دانسته و استفاده از ظرفیت مردمی این مراسم در انتقال نسل به نسل فرهنگ عاشورا و تبیین علل، چرایی و لزوم برپائی قیام امام حسین(ع) علیرغم یقین ایشان به شهادت را مهم ارزیابی کرد.

 

وی افزود: در برهه حساس کنونی و با وجود حجم انبوه تبلیغات ضد دینی محافل صهیونیستی و استکباری، ضروری است تا تمامی دستگاه‌های اجرایی، اصناف، معتمدین و بزرگان هیئت‌ها و امناء مساجد، با هم افزایی سهمی در برپایی باشکوه اربعین داشته و یاریگر موکب‌ها باشند.

 

فرماندار رشت همچنین خواستار تلاش متولیان در ایجاد فرصت‌های بیشتر علمی و مطالعاتی برای بررسی ابعاد گوناگون قیام مصلحانه و احیاءگرانه مهمترین شهید امر به معروف، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گردید.

 

فرماندار رشت تحریف زدایی و بیان حقایق در حوزه معارف دینی اسلامی را از مهمترین موضوعات در مقابله با تهاجم فرهنگی و توطئه های هدفمند دشمن برشمرد و خاطرنشان ساخت: حضور مردم از نقاط مختلف جهان و با فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف در پیاده روی اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع دینی جهانیان، فرصت عظیمی برای وحدت آفرینی بین مسلمین به وجود آورده و ضروری است تا با زمان شناسی، بصیرت افزایی و تکیه بر اعتقادات مشترک دینی، زمینه نزدیکی هرچه بیشتر دلهای ارادتمندان اهل بیت( علیهم السلام) و تقویت روحیه مقاومت اسلامی و ظلم‌ستیزی را فراهم آوریم.

کد خبر 1202123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha