برگزاری اجتماع  «احلی من العسل» در سرپل ذهاب

صادقی، با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ « احلی من العسل» ،گفت: سوگواره احلی من العسل یکی از برنامه های اصلی حوزه پرورشی در ایام محرم است که امسال با مشارکت ارگان ها و ادارات ذیربط برگزار خواهد شد.

سیروس صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،ضمن تسلیت بمناسبت فرارسیدن ایام عزاداری امام حسن(ع)،گفت:  ششم ماه محرم و روز بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن(ع)، دانش‌آموزان و نوجوانان مسلمان با تبعیت از مقام والای حضرت قاسم بن الحسن و حضرت عبدالله بن الحسن(ع) و نیز تجلیل از رشادت‌ها و فداکاری‌های هزاران دانش‌آموز شهید دفاع مقدس لبیک یا حسین (ع) سر می‌دهند.

 

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سرپل ذهاب، افزود: عبارت احلی من العسل یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ او پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است. 

 

وی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری همایش احلی من العسل،  شناخت نوجوانان با شخصیت حضرت قاسم (ع) است چرا که نوجوانان ما باید اخلاق و ادب حضرت قاسم را (ع) را در زندگی خود مورد توجه قرار داده و در مجالس ماه محرم از شخصیت آن درس بگیرند.

 

صادقی تصریح کرد:  کرد: همایش حماسه نوجوانان عاشورایی با عنوان «احلی من العسل» برای اولین بار با اجتماع بزرگ نوجوانان از ساعت ۸:۳۰ صبح روز پنجشنبه ۱۳ مردادماه مصادف با ششم ماه محرم در خیابان روبروی حرم احمدابن اسحاق(ره) برگزار می شود.

 

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سرپل ذهاب،اظهار کرد: در این برنامه، تلاش می‌شود شخصیت اصیل و ریشه‌دار مانند حضرت قاسم (ع) را که در راه دین و امام خود، حاضر به جانبازی است و مرگ را «شیرین تر از عسل» می‌داند. » به دانش‌آموزان بهتر و دقیق‌تر معرفی شود.

 

کد خبر 1202151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha