باید مراقب باشیم کربلا تکرار نشود/ مکتب شهید سلیمانی برگرفته از عاشورا است

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی گفت: جریان کربلا در تاریخ اسلام جریان عجیبی است و به ما می فهماند که ممکن است در زمان ما هم یک بار دیگر کربلا تکرار شود پس باید مراقب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۱۱ مردادماه مراسم سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه شهدای شهر جیرفت برگزار شد.

 

حجت الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» ضمن تسلیت ایام عزای سالار شهیدان، هر حادثه ای را دارای دو جنبه دانست و گفت: جنبه های هر حادثه ای شامل درس ها و عبرت ها است که باید با تحلیل صحیح از درس ها استفاده کرد و از عبرت ها پند گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به این که عاشورا دارای درس های بسیاری است، بیان کرد: ایثار، گذشت، فداکاری، جوانمردی، مراعات حدود شرعی و جلب رضایت خدا برخی از این درس ها است.

 

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی دنیا طلبی را از زندگی حذف کردن و معامله با خدا بخشی از درس های نهضت امام حسین (ع) در عاشورا است.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به عبرت های عاشورا، ادامه داد: پستی، رذالت و دنیاگرایی برخی از صفات کسانی بود که در مقابل امام حسین (ع) ایستادند.

 

امام جمعه کرمان اظهار کرد: عده ای با حضور در لشکر یزید سابقه خوب را در کربلا بر باد دادند اینها افرادی بودند که در فتنه های بزرگ سر بلند بیرون آمدند اما در کربلا قافیه را باختند.

 

وی تصریح کرد: جبهه حق در یک کلمه امام حسین (ع) و یارانش بودند که به کربلا آمدند تا کربلا در راه خدا سر دهند و در مقابل جبهه باطل قرار داشتند که برای دریافت جایزه به کربلا آمده بودند تا سر جدا کنند.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی صحنه عاشورا را جنگ تمام عیار حق و باطل دانست و اضافه کرد: در طول تاریخ باطل از حق تغذیه کرده و با شعار حق وارد میدان شده اما بر علیه حق جنگیده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تاکید بر این که باطل ماندگار نیست، عنوان کرد: عدم شناخت جبهه حق، بی بصیرتی و وجود شبهات موجب شد تا عده ای تحلیل درستی از اوضاع و احوال کربلا نداشته باشند و در لشکر یزید مقابل امام حسین (ع) بجنگند.

 

وی بیان کرد: البته بخش قابل توجهی از اردوگاه دشمن که در مقابل امام حسین (ع) ایستادند امام را به خوبی می شناختند اما دنیا طلب بودند.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: برخی از این افراد روزی رزمندگان جبهه علی (ع) بودند که با معاویه می جنگیدند اما در کربلا با پسر علی (ع) جنگیدند و جز لشکر پسر معاویه شدند.

 

امام جمعه کرمان اظهار کرد: جامعه اسلامی بعد از پیامبر (ص)، جامعه ای بود که رزمندگان آن قوی و سلحشور بوده و مطلقا در پی دنیا نبودند اما آرام آرام ذائقه خود را تغییر دادند و دنیا طلب شدند.

 

وی تاکید کرد: جریان کربلا در تاریخ اسلام جریان عجیبی است و به ما می فهماند که ممکن است در زمان ما هم یک بار دیگر کربلا تکرار شود پس باید مراقب بود.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ابراز کرد: اگر می خواهید مسیر و راه حق را گم نکنید باید پشت سر ولی امر مسلمین حرکت کرده و به سخنان ایشان عمل کنید.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی همواره گوش به فرمان ولی فقیه و ذوب در ولایت و امامت جامعه بود و در طول عمر خود برای کسب رضایت خداوند، پیاده کردن اخلاق دینی در زندگی و پرهیز از حرام تلاش فراوان کرد.

 

وی در خاتمه تاکید کرد: مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی برگرفته از مکتب عاشورا، امام حسین (ع) و کربلا است.

کد خبر 1202250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha