بازار آب در قزوین راه اندازی می شود

منصوری از راه اندازی بازار آب در قزوین خبر داد و گفت: این امر می تواند هم اشتغال ایجاد کند و هم باعث تعادل بین منابع و مصارف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حمید منصوری» شب گذشته (سه شنبه 11 مرداد)  در گفتگوی خبری بیان کرد: بازار آب مکانیزمی است که بتوانیم بین منابع و مصارف تعادل برقرار کرده و ضمن اینکه اشتغال و تولید هم به صورت پایدار در استان صورت گیرد.

 

معاون حفاظت و بهره برداری منابع آبی آب منطقه‌ ای قزوین ادامه داد: آب محور توسعه است و می تواند در بحث تولید و اشتغال در استان و رسیدن به دشت هوشمند قزوین نقش بسزایی داشته باشد؛ در حال حاضر با کمک شرکت دانش بنیان مطالعه و اجرای این بازار در دستور کار است و کار پیشرفت خوبی داشته است.

 

وی عنوان کرد: یکی از کارهای خوب که پیش درآمد این بازار آب است، راه اندازی رصدخانه آب است که رصد خانه پیش نیاز بازار آب و بازار آب پیش نیاز رسیدن به دشت هوشمند قزوین است.

 

منصوری تصریح کرد: بازار آب سامانه و فضایی شفاف است که کشاورز و مصرف کننده و آن کسی که دارای سهمی از چاه ها و منابع آبی است مشروط بر اینکه تولیدش کاهش نیابد و بتواند با میزان آب کم تولید را به همان میزان سال های قبل داشته باشد، آن بخش از حق آبه مازاد بر تولید را در سامانه به اشتراک گذاشته و تولیدکننده ها می توانند از این آب استفاده کنند.

 

وی تأکید کرد: این امر می تواند هم اشتغال ایجاد کند و هم باعث تعادل بین منابع و مصارف شود.

 

معاون حفاظت و بهره برداری منابع آبی آب منطقه‌ ای قزوین یادآور شد: در حال حاضر رصد خانه راه اندازی شده است که از مدرن ترین رصدخانه ها در کشور است و این مدل بازار آب و کاری که آب منطقه ای انجام می دهد در هیچ جای کشور عملیاتی نشده است.

 

منصوری خاطر نشان کرد: پیشرفت کار بسیار خوب است و پیش بینی می شود ظرف 2 تا سه ماه آینده اولین قدمی اجرایی برای بازار آب برداشته شود و تا پایان سال کل استان بتواند از این موضوع منتفع شود.

 

کد خبر 1202276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha