راه اندازی موکب کانون های مساجد  نقطه عطفی در خدمات رسانی فرهنگی به زوار اربعین است

هوشمند با بیان اینکه راه اندازی موکب کانون های مساجد نقطه عطفی در خدمات رسانی فرهنگی به زوار اربعین است، گفت: موکب فرهنگ و هنر و کانون های مساجد، سهم عمده ای در ارائه خدمات فرهنگی، ترویج و توسعه و تعمیق شعایر فرهنگی خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(۱۲ مرداد) در نشست ستاد اربعین کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان و رونمایی از مجوز فعالیت موکب این ستاد در مرز مهران، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری همواره در پیشانی فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند.

 

« علی هوشمند»  تصریح کرد: با توجه به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد دارای پراکنش گسترده ای در سطح مناطق مختلف کشور بوده و حتی در دورترین نقاط روستایی فعالیت می کنند، نقش مهمی در اجرای فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و هنری دارند و همچنین کانون های مساجد  فعالیت های بسیار خوبی در زمینه های مختلف در راستای جذب جوانان با اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری دارند.

 

وی با  اشاره فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، بیان کرد: این فعالیت ها در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری، امیدآفرینی و نشاط افزایی در سطح جامعه به ویژه نسل جوان است، اجرای این گونه برنامه های فرهنگی و هنری یکی از نقاط عطف کانون های مساجد است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به برگزاری هشتمین دوره سوگواره ملی علمدار کربلا به میزبانی این استان، اظهار کرد: امسال موکب فرهنگی و هنری شین با همکاری مجموعه ای از دستگاه های فرهنگی و هنری استان در مرز مهران در راستای ارائه خدمات فرهنگی و هنری دایر می شود.

 

هوشمند با اشاره به فعالیت موکب کانون های مساجد استان در مرز مهران، ابراز کرد: موکب های مختلفی از سوی نهادهای و دستگاه های اجرایی استان، برای خدمات رسانی به زوار دایر می شود اما یکی از ویژگی های ممتاز موکب کانون های مساجد، علاوه  بر مسائل پذیرایی، مبحث  فعالیت های فرهنگی و هنری است  که این موکب را متفاوت تر از سایر کانون ها خواهد بود.

وی بیان کرد: امید است موکب فرهنگ و هنر و موکب کانون های مساجد، بتوانند سهم عمده ای در  خدمات فرهنگی، ترویج و توسعه و تعمیق شعایر فرهنگی و دینی در ایام اربعین حسینی داشته باشند،  پیش بینی شده است که بخش عمده ای از زوار از مرز مهران تردد می کنند و  همین امر مسئولیت ما را رد اارئه خدمات فرهنگی و هنری سنگین تر می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ابراز کرد: ستاد اربعین حسینی در استان به ریاست استاندار محترم ایلام جلسات هماهنگی زیادی تشکیل داده و ما هم در این زمینه در کمیته  فرهنگی و اطلاع رسانی فعالیت خواهیم کرد و امید است در قالب برنامه های مذهبی و فرهنگی، فعالیت های گسترده ای داشته باشیم.

 

هوشمند گفت: کانون های  فرهنگی و هنری مساجد استان، در سالیان گذشته گام های موثری در راستای خدمات رسانی به زوار اربعین  برداشته  است و امسال هم یقینا منشا خدمات گسترده ای به زوار خواهد بود.

 

گفتنی است در این نشست، از مجوز فعالیت موکب کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در ایام  اربعین حسینی رونمایی شد.

کد خبر 1202294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha