تفاوت بین وحشی‌گری و تمدن در رعایت قانون است

آیت الله عبادی با اشاره به غفلت از برکت قانون در جامعه، گفت: فرق بین انسان کامل و ناقض و بین وحشی‌گری و تمدن همان مسئله رعایت قانون است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (۱۲ مرداد) در نشست بصیرت افزایی کارکنان فرماندهی انتظامی استان اظهار کرد: تمام این هستی از حرکات منظم خورشید و کهکشان ها تا عالم نباتات، جمادات و حیوانات براساس قانون و نظم است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه از مقدس‌ترین موضوع ها در جهان هستی و عالم انسان، قانون است، افزود: انسان اگر در قانون انسانیت قرار بگیرد استعدادهای نامتناهی او به بار می نشیند و صفت خدایی پیدا می کند اما در غیر این صورت تبدیل به حیوانی درنده می شود.

 

وی ادامه داد: فرق بین انسان کامل و ناقض همان مسئله رعایت قانون است و فرق حقیقی بین وحشی‌گری و تمدن به معنی صحیحش همین است.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه بی توجهی بر مسئله قانون هم سایه می افکند و جامعه نسبت به برکت قانون در غفلت محض است، عنوان کرد: تمام وزارتخانه هایی که شبانه روزی تلاش می کنند یا کارگر زحمتکشی که جاده می سازد و نیرویی که در هوای گرم اهواز و زمستان سرد کردستان نگهبانی می دهد براساس قانون این کارها را انجام می دهند و همگان از قانون بهره می گیریم.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: برخی افراد چقدر باید موجود بی تفاوت و نفهمی باشند که از برکات و امتیازهای قانون در جامعه استفاده می کنند اما نوبت به خودشان که می رسد، می گوید فلان قانون را قبول ندارم!

 

وی با اشاره به اینکه همه کسانی که در اجرا و نظارت بر قانون زحمت می کشند خیلی ارزشمند هستند، خطاب به نیروهای انتظامی استان افزود: خداوند به شما توفیق داده که نظارت بر اجرای قانون شغلتان شده است و کسانی که نمی فهمند را باید با منطق متوجه برکات قانون کنیم.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه رشد جامعه در رعایت قانون است، ادامه داد: دشمن به دنبال ترویج قانون شکنی و ایجاد خدشه در امنیت جامعه هستند تا به ما ضربه بزنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به سخنان برخی نسبت قانون ججاب و طرح مسئله حجاب اجباری اشاره کرد و گفت: حجاب اجباری نیست بلکه قانونی است که باید رعایت شود لذا کسانی که می فهمند از این قانون استقبال می کنند و مسلم برای کسانی که نمی‌فهمند قانون باید جبری باشد تا اجرا شود.

 

 

کد خبر 1202333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha