رسالت اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حفاظت از آرمان های امام و شهداست

حجت الاسلام شهسواری گفت: امروز بعد از چهار دهه از تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، رسالت اصلی این نهاد همان حفاظت و پاسداری از میراث گرانبهای معمار کبیر انقلاب اسلامی و آرمان های شهیدان است.

حجت الاسلام «غلامحسن شهسواری» به مناسبت 12 مرداد سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامی یکى از قدیمی‌ ترین و پرسابقه‌ ترین نهادهاى نظام جمهورى اسلامى است که با موضوع سیاستگذاری، برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و راهبری مراسم و مناسبت‌ های ملی، مذهبی، سیاسی و انقلابی و با هدف زنده نگهداشتن ایام الله انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهدای والامقام، برای پاسداری از آرمان‌ ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران تلاش می ‌کند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: تأسیس این نهاد در مردادماه سال 1359 و بعد از تجربه 18 ماه اقدامات تبلیغی دستگاه ها و نهادهای انقلابی مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با تأیید حضرت امام خمینی (ره)، به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت میان همه دستگاه ها و نهادها و رفع تشتّت و پراکندگی و همچنین تقویت تبلیغات انقلاب اسلامی، بیانگر نیاز واقعی و صادقانه ای است که رهبر معظم انقلاب هم به آن اشاره فرمودند.

 

وی عنوان کرد: کارآمدی عرصه های حضور مردم در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و رشد فزاینده و رویش های حضور نسل های بعد از انقلاب اثبات کننده آن فرمایش بلند ولی امر مسلمین جهان مبنی بر تأثیر و اهمیت کار خدمتگزاران و سربازان ولایت معظم فقیه، انقلاب اسلامی و امت اسلامی در این نهاد مقدس و کهن است.

 

حجت الاسلام شهسواری تصریح کرد: این مولود انقلاب اسلامی بالاترین مدال افتخار خود را توصیف رهبر معظم انقلاب اسلامی از این نهاد مقدس می داند که در دیداری در 29 دی ماه سال 88 فرمودند «این نهاد یکی از موثرترین کارها را در حرکت نظام جمهوری اسلامی عهده دار بوده و یکی از کهن‌ ترین و پرسابقه‌ ترین نهادهای نظام جمهوری اسلامی است، دستگاهی که بر اساس یک نیاز واقعی و صادقانه در کشور به وجود آمده  و در طول سالیان متمادی، با تحولات گوناگون، آن نیاز را همواره مورد نظر داشته و حق عمل و اقدام را به جا آورده است».

 

وی اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افتخار دارد که در ظل عنایات حضرت احدیت، زمینه‌ ای خدمتگذاری در مراسم و مناسبت‌ های انقلاب اسلامی به مردم شریف و عزیز ایران اسلامی داشته و بسترهای لازم را برای حضور حماسی ملت فراهم آورده است و امروز بعد از چهار دهه از تاسیس آن رسالت اصلی آن همان حفاظت و پاسداری از میراث گرانبهای معمار کبیر انقلاب اسلامی و آرمان های شهیدان است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اعلام کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تلاش می کند تا همچنان در مسیر انقلاب اسلامی و زنده نگه‌ داشتن ایام‌ الله و ارزش‌ های والای انسانی، اسلامی و ایرانی، با توجه به منویات مقام معظم رهبری همیشه همدل و همزبان، همگام و همراه با ملت سرافراز و بزرگ ایران باشد.

 

وی تأکید کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، همیشه قدران حضور پرشور، گسترده، حماسی و آگاهانه ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی در راهپیمایی ‌ها، تظاهرات و مراسم انقلاب اسلامی بوده است.

 

حجت الاسلام شهسواری افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، توفیقات بزرگی همچون برگزاری تظاهرات سرنوشت ‌ساز، تاریخی و ماندگار 23 تیر سال 1378 و 9 دی ماه سال 1388، علیه فتنه را دارد و همچنین برگزاری راهپیمایی‌ های بزرگ روز جهانی قدس و 22 بهمن که به یمن حضور پرشور ملت بصیر و متحد ایران اسلامی هرساله با شکوه‌ تر از قبل برگزار می‌شود، را در کارنامه خود دارد.

 

وی گفت: امیدواریم تحت زعامت ولی فقیه بصیر وشجاع زمان، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای  و با حمایت و پشتیبانی های همه جانبه مردم قدرشناس و فهیم دیار شهیدان رجایی و بابایی، تداوم و استمرار همدلی ‌ها و همکاری ‌های همه دست ‌اندرکاران در مناسبت ها و برنامه های آتی با رویکرد تبیین وتحلیل آرمان های والای انقلاب اسلامی و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را شاهد باشیم.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: زیباترین واژه ای که می توان برای تجلی نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی متصور بود فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری است که فرمودند؛ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی براساس یک نیاز واقعی و صادقانه شکل گرفت و اگر ما این شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را نداشتیم، بی شک ناسازگاری ها و اشکالات فراوانی را در ایجاد و راه اندازی اداره مراسم مختلف شاهد بودیم.

 

وی یادآور شد: فرمایشات رهبری نشانگر این است که نقش تعیین کننده شورا در برگزاری مراسم و مناسبت ها در راستای اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی، بی بدیل، قابل توجه و برجسته است.  

 

حجت الاسلام شهسواری خاطر نشان کرد: 12 مرداد، سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، فرصت مغتنم و مناسبی برای تقدیر از خادمان راستین نظام مقدس جمهوری اسلامی و قدردانی از دست ‌اندرکاران برگزاری مراسم ملی و انقلابی است که ضمن ارج نهادن بر این همه همدلی و همراهی موثر مدیران ادارات، دستگاه ها  وسازمان های مردم نهاد، به ویژه اصحاب رسانه و مطبوعات محلی در برگزاری مراسم و آیین‌های گذشته و ایجاد تمهیدات لازم برای حضور گسترده مردم در پاسداری از دستاوردهای انقلاب و ارزش های آن، از همه تقدیر و تشکر می کنم.

 

کد خبر 1202346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha