طرح « حامیم» با حضور ۱۳۴  فعال فرهنگی دانشگاه های ایلام اجرا می شود

حجت الاسلام مهدوی راد با بیان اینکه طرح « حامیم، حلقه های میانی» با حضور ۱۳۴ فعال فرهنگی دانشگاه های ایلام اجرا می شود، گفت: تقویت بنیه فکری و اعتقادی دانشجویان فعال فرهنگی و ایجاد نشاط و امیدآفرینی از اهداف اجرای این طرح است.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از ایلام، نشست خبری دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با عنوان «حامیم حلقه های میانی» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان ایلام برگزار شد.

 

 مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام و دبیر این طرح، ابراز کرد: با شروع شیوع کرونا، یکی سری آسیب ها به شکل ناخودآگاه به سراغ مجموعه فرهنگی آمد و آسیب های که ایجاد می شد، قشر فرهنگی و کنشگر نیز متاثر از آن گردید و به نوعی حالت از هم گسستگی و عدم پیوستگی  بین نیروها و فعالان حوزه فرهنگی به ویژه در بخش دانشجویی به وجود آمد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمين «مهاجر مهدوي راد» در این نشست، اظهار کرد: با توجه به هجمه های زیادی که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی علیه ارزش ها و باورهای دینی به ویژه در فضای مجازی دارند و در برابر این جنگ نابرابر لازم است که بسیج نیروها، توانمند سازی نیروها و انسجام و وحدت رویه ای  در زمینه کنشگری در حوزه های مختلف به ویژه در میان فعالان فرهنگی داشته باشیم.

 

وی ابراز کرد: عدم یکپارچکی و جزیره ای عمل کردن موجب می شود که نیروهای کنشگر انقلابی، دچار نوعی تشتت شوند و این عدم انسجام در  زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان سبب بروس مشکلاتی می شود، طرح «حامیم، حلقه های میانی» با برنامه ریزی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور تدوین  شده اسیت که  این طرح  در راستای ایجاد امید و انگیزه در مجموعه های کنشگر انقلابی در سطح دانشگاه های کشور اجرا می شود.

 

 مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام ایراز کرد: مخاطبین  این طرح برادران و خواهران فعال و کنشگران فرهنگی دانشجو  هستند و که بار فرهنگی دانشگاه را این عزیزان به دوش می کشند و برای توانمندسازی و ایجاد خودباوری در میان این عزیزان تلاش شود که دستاوردها و برنامه های فرهنگی این کنشگران در معرض دید قرار گرفته و به روزرسانی شود.

 

حجت الاسلام مهدوی را با بیان اینکه این طرح، در واقع یک تمرین و هم افزایی مشترک برای فعالان فرهنگی در سطح دانشگاه های استان است، گفت:  این طرح به صورت استانی اجرا می شود که سهمیه استان ایلام در اجرای این طرح ۱۳۴ نفر است، در این طرح فعالان فرهنگی در ابتدا شناسایی می شوند و در ادامه در دوره های آموزشی، معرفتی و  مهارتی شرکت می کنند.

 

وی گفت: انتظار می رود که خروجی این طرح، دانشجوهای منسجم، متعهد، توانمند که اطلاعات فرهنگی آنان روزامد شده و کنشگری این عزیزان در فضای مجازی ارتقا یافته و بعد از این دوره و دورهای مستمر بعدی، دانشجوها بتوانند بار فرهنگی در سطح دانشگاه را به دوش کشیده و در محیط دانشگاه منشا اثر فرهنگی شوند.

 

 مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام ابراز کرد: در دوره آموزشی، خط امام راحل و همرزمان امام حسین(ع) از سرفصل های اصلی کتب ما خواهد بود که با وجود مدرسان برجسته تدریس می شود و همچنین در دوره مهارتی نیز با حضور اساتید در راستای ارتقای سطح خودباوری و انسجام کنشگران فعالیت خواهد شد.

 

حجت الاسلام مهدوی راد با بیان اینکه این طرح از سوم تا نهم شهریور در شهر مقدس قم برگزار می شود، خاطرنشان کرد: تقویت بنیه فکری و اعتقادی دانشجویان فعال فرهنگی و ایجاد نشاط و امیدآفرینی از اهداف اجرای این طرح است.

 

 

کد خبر 1202374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha