قانون مداری، عدالت محوری، رفع موانع رویکرد کمیسیون برنامه و بودجه

قریشی گفت: قانون مداری، عدالت محوری، رفع موانع و تبعیض و نگاه ویژه به مناطق محروم رویکرد کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «رضا قریشی» امروز (12 مرداد) در نشست خبری گزارش عملکرد یکساله شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اینکه کمیسیون برنامه و بودجه یکی از فعالترین کمیسیون ها بود و در سال گذشته فعالیت های گسترده ای را انجام داد، گفت: این کمیسیون در یک سال گذشته ۶۶ نشست با یک هزار و ۷۸۲ نفر ساعت برگزار کرد.

 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه این کمیسیون در این مدت ۲۶۶ مصوبه داشته است، افزود: ۱۳۸ مصوبه در صحن علنی بود و ۷۸ مصوبه توسط کمیسیون به شهرداری ابلاغ شده است.

 

وی همچنین ادامه داد: ۵۰ نامه در این کمیسیون در یکسال گذشته بررسی و بایگانی شده است و  یک هزار و ۵۰۰ نامه به این کمیسیون ارجاع شد که پس از نظر کارشناسی به شهرداری و سایر دستگاه‌ها ارسال شد.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: در یکسال گذشته تلاش شده است تصمیم های شهری با نگاه عدالت محور، قانون مداری، رفع تبعیض و نیز توجه ویژه به مناطق محروم همراه باشد.

 

قریشی در ادامه با بیان اینکه کمیته‌های نیروی انسانی و حسابرسی در ذیل کمیسیون برنامه و بودجه این شورا در یک سال گذشته تشکیل شد است، افزود: نگاه شورا در این مدت به بحث کاهش آلودگی هوای اراک، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و خرید ماشین آلات مورد نیاز شهرداری ویژه بود و اعتبارات مناسبی در این راستا اختصاص یافت.

 

پیگیری مشکلات پیش روی طرح جامع اراک

 

«علی چگینی»  نیز در این نشست به برنامه های یک ساله کمیسیون معماری، عمران و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر اراک اشاره کرد و گفت: پیگیری مشکلات پیش روی طرح جامع اراک از جمله اقدامات این کمیسیون بوده است که این طرح بدون کار کارشناسی تهیه شده و اجحاف زیادی در حق مردم شهر اراک شده است.

 

رییس کمیسیون معماری، عمران و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه میزان اعتبارات اختصاص یافته برای طرح های بازآفرینی، مشترک میان شورا، شهرداری و  فرمانداری است، افزود: برای اجرایی کردن این طرح نباید نوع نگرش به صورت کالبدی و شهرسازی باشد.

 

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه میزان اعتباری که برای پله گذاری کوی امام علی( ع) و سجادیه هزینه شده حداقل ۲۰ میلیارد ریال اس، بیان کرد: در سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه ای، سرانه درمانی، ورزشی و همچنین شمار بازارچه‌های میوه و تره بار افزایش یافته است.

 

رییس کمیسیون معماری، عمران و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: آلایندگی اتوبوس‌های خریداری شده برای ناوگان حمل و نقل عمومی اراک کم است چرا که این اتوبوس‌ها دارای استاندارد یورو ۶ هستند.

 

چگینی ادامه داد: این کمیسیون در یکسال گذشته 40 نشست برگزار کرد و کارگروه‌های فنی و مهندسی، حمل و نقل و ترافیک، معماری و شهرسازی، سیما و منظر شهری، کاهش آسیب‌های طرح جامع و کارگروه حقوق ساخت در ذیل این کمیسیون شکل گرفت.

 

وی همچنین به حل مشکلات پیش روی شهرک خودرو اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت، بحث شهرک خودرو که سال‌های سال و پس از هزینه و سرمایه‌گذاری چندصد میلیاردی بلاتکلیف مانده بود، با جدیت دنبال شد و مشکل فنی و قراردادی آن حل شد.

کد خبر 1202570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha