افزایش جمعیت بیکار نهبندان به ۵ هزار نفر

ایروانی گفت: بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر در شهرستان نهبندان بیکار هستند اما می توان گفت این ‌آمار به پنج هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نهبندان، «ابوالفضل ایروانی» امروز (12مرداد) در کمیته اشتغال شهرستان، اظهار کرد: اشتغال یکی از موضوعات کلان در سطح کشور است و جزو اولویت های دولت نیز اعلام شده است.

 

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه باید آمارها واقعی سازی شوند، افزود: هر طرح چند نفر اشتغال دارد؟ ایا افراد، واقعی مشغول کار شده اند؟ لذا نظارت و بازدیدهای سرزده از طرح های اشتغالزایی مشخص خواهد کرد آیا اشتغال کامل ایجاد شده است یا نه؟! 

 

 

ایروانی با تاکید بر ایجاد اشتغال تمام وقت و پایدار، گفت: معلوم نیست منظور از اشتغال چه اشتغالی است؟ اشتغالی مدنظر ماست که فرد بتواند با حقوقش، امرار و معاش کند، پس یکی از فاکتورهایی که در شهرستان رصد خواهد شد اشتغال پایدار و مستمر طرح های اشتغالزایی است.

 


وی تصریح کرد: در ساختار تصمیم سازی و تصمیم گیری نظام اشتغالِ کشور و استان، ضعف هایی وجود دارد. چرا که سرمایه و انرژی زیاد به صورت جزیره ای هزینه می شود، لذا ضرورت تدوین یک برنامه عملیاتی اشتغال در چارچوب سند آمایش سرزمین در شهرستان بیش از پیش احساس می‌شود. 

 

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه راه اندازی این سامانه در راستای جلوگیری از موازی کاری و هم‌پوشانی و هم‌افزایی دستگاه های متولی امر اشتغال مهم است، افزود: بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، حدود یک هزار و 400 نفر در شهرستان نهبندان بیکار وجود دارد اما به نظر می‌رسد آمار واقعی بیش از این تعداد باشند.

 

 

به گفته وی، بر اساس سرشماری سال 95 آمار بیکاری شهرستان 16 درصد اعلام شده است اما جمعیت 51 هزار نفری سال 95 شهرستان نهبندان افزایش زیادی داشته است، مبنای تصمیم گیری آمار است لذا در تصمیم گیری ها باید دقت شود.

 

 

فرماندار نهبندان تصریح کرد: جلسه نظارت باید در راستای برداشتن موانع با حضور دستگاه های اداری و مسئول امر اشتغال در شهرستان برگزار شود.

 


ایروانی با اشاره به واژه محرومیت برای نهبندان، گفت: امروز صنعت و معدن در شهرستان در حال توسعه و رشد هستند ولی نیروهای غیربومی متخصص مشغول به کار می شوند و نیروی بومی سهم کمتری از اشتغال در معادن و صنایع با تکنولوژی را به خود اختصاص می دهد، لذا مهارت آموزی در شهرستان باید در اولویت قرار بگیرد.

 

وی خواستار افزایش فرهنگ کار در شهرستان شد و گفت: توسعه یافتگی به دنبال کسب مهارت های چندگانه است، لذا جامعه باید خود را باید با شغل های تخصصی تطبیق دهد.

 

فرماندار نهبندان در پایان گفت: برنامه ششم توسعه در کسب و کارهای خرد ورود و اقتصاد خرد ورود کرد و توانست اندکی در حوزه اقتصاد خرد حرکت کند لذا باید نگاه تعاونی و کارگاه محور به اقتصاد و کسب و کار را داشته باشیم.

 

وی گفت: رصد عملکرد ادارات شهرستان ها در حوزه اشتغال انجام می شود تا به یک نتیجه واحد برسیم.

 

 

کد خبر 1202574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha