۷۶ درصد قطعی آب روستاها مربوط به کشت صیفی جات است

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: ۷۶ درصد مشکلات کسری و قطعی آب روستاهای این شهرستان مربوط به کشت سبزی و صیفی جات است.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه ۷۶ درصد قطعی آب روستاها مربوط به کشت صیفی جات است، ضمن ابراز گلایه از متخلفان این حوزه اظهارکرد: در برخی روستاها تولید آب به سه برابر رسیده که توسط افراد متخلف به صورت غیرشُرب استفاده می شود.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۴ انشعاب غیرمجاز شناسایی، ۸۰ مورد قطع و ۱۸ مورد به دستگاه قضایی معرفی شدند که متخلفین از طریق شورا، دهیار و مردم اطلاع رسانی و شناسایی می شوند.

 

رمضانی با بیان اینکه افرادی که متخلفان آب را به این اداره اطلاع دهند، پاداش دریافت می کنند، عنوان کرد: امسال با جمع آوری انشعابات غیرمجاز، مشکل آب شُرب ۹ روستای این شهرستان برطرف شده است.

 

وی اضافه کرد: میزان آب تولیدی برای ۱۰۰ خانوار یک لیتر در ثانیه است که روستاهای چلو و پیرشهید هزار و ۳۰۰ خانوار دارند که باید ۱۳ لیتر آب در ثانیه برای آنان تولید شود که اینک ۲۲ لیتر در ثانیه تولید می شود و ۱۰ لیتر بر ثانیه افزایش پیدا می کند.

 

وی بیان کرد: از ۱۵۴ روستای شهرستان، ۱۳۱ روستا تحت پوشش این اداره است و ۲۳ روستا تحت پوشش نبوده و خودگردان است و از آب چاه و چشمه استفاده می کنند و برخی هم زیر ۲۰ خانوارند که هنوز تحت پوشش نیستند.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان با بیان اینکه ۹۴.۷ درصد جمعیت روستایی شهرستان تحت پوشش هستند، بیان کرد: ۲۰ هزار و ۱۴۷ مشترک روستاها از خدمات آب شُرب برخوردارند که متوسط مصرف هر واحد خانگی روستاها در ماه، ۱۲.۲۳ مترمکعب و شاخص بهره مندی از آب شُرب سالم و بهداشتی، ۴۹ درصد است.

کد خبر 1202637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha