مراسم عزاداری محرم توسط کانون «نیکان» روستای مارکده برگزار ‌شد

عرب گفت: در ایام محرم، مراسم های عزاداری مسجد حضرت سيدالشهدا (ع) با محوریت و مشارکت بچه های مسجدی کانون فرهنگی هنری «نیکان» در مسجد جامع روستای مارکده برگزار می شود.

«علی عرب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: در ایام محرم، مراسم های عزاداری مسجد حضرت سيدالشهدا (ع) با محوریت و مشارکت بچه های مسجدی کانون فرهنگی هنری «نیکان» در مسجد جامع روستای مارکده برگزار می شود.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «نیکان» مسجد جامع روستای مارکده در ادامه با بیان اینکه  این کانون یکی از کانون‌های فعال شهرستان سامان است افزود: این کانون با حضور نوجوانان و جوانان خود هرساله با فرارسیدن ماه محرم به صورت خودجوش اقدام به سیاه پوش کردن مسجد و اجرای مراسم عزاداری امام حسین (ع) می کنند.

 

وی با بیان اینکه هرسال با شروع  ماه محرم استقبال خوبی از برنامه های کانون فرهنگی هنری «نیکان» صورت می گیرد تصریح کرد: با توجه به این استقبال امسال نیز برنامه های خوبی را برای برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم برگزار می کنیم.

 

عرب گفت: علاوه بر برنامه عزاداری برنامه سخنرانی با هدف تبین فرهنگ و قیام عاشورا در  دهه اول محرم  با همکاری کانون فرهنگی هنری «نیکان» و هیئت امنای مسجد جامع روستای مارکده برگزار می شود.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «نیکان» مسجد جامع روستای مارکده ادامه داد: ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از عزاداران حسینی، سخنرانی و مداحی، اطعام عزاداران و توزیع بسته های غذایی بین نیازمندان از دیگر برنامه ‌های اجرایی کانون فرهنگی هنری «نیکان» است.

 

وی گفت: در بخش مقابله با کرونا رعایت بهداشت فردی در مراسم، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش، شرکت در مراسماتی که در فضای باز برگزار می شود، استفاده از اقلام شخصی، توزیع نذورات و کمک مومنانه به صورت بسته بندی و مواد غذایی خام و اقلام بهداشتی با محوریت نیازمندان از جمله برنامه ها است.

 

کد خبر 1202644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha