هنر و سوگواره های حسینی از راه های مهم در اجرای جهاد تبیین است

حجت الاسلام مطیعی هنر را یکی از راه ها در اجرای جهاد تبیین دانست وگفت: سوگواره های حسینی نیز در این جهاد که مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب است نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام «مرتضی مطیعی» در مراسم رونمایی از پوستر پانزدهمین سوگواره ملی و چهارمین پویش تولید محتوای دیجیتال مهر محرم گفت: توسعه و ترویج فرهنگ حسینی ازراه های تحقق جهاد تبیین است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان اینکه پانزدهمین سوگواره ملی مهر محرم نشان از مداومت این رویداد معنوی دارد، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی هفته گذشته در دیدار با ائمه جمعه کشور نیز تاکید کردند عدالت محوری و ظلم ستیزی از ویژگی‌های عاشورا است که باید مورد توجه باشد.

 

وی ضمن تجلیل از دست اندرکاران برگزاری سوگواره مهر محرم گفت: همکاری و مشارکت دستگاه های فرهنگی استان سمنان بسیار ارزشمند و تاثیر بسزایی در کسب موفقیت ها و تداوم این سوگواره داشته است.

 

حجت الاسلام مطیعی با بیان اینکه هنر کمک می‌کند که پیام عاشورا بهتر نشر یابد، تاکید کرد: ظرفیت‌های استان سمنان در بحث محرم شناسانده شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان برگزاری سوگواره‌ها با استفاده از پتانسیل هنر می‌تواند یکی از مهمترین راهکارهای این مهم باشد، افزود: هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی در اجرای این سوگواره یکی از مهمترین مطالبات ما در استان سمنان محسوب می‌شود.

 

وی حمایت خود را از این سوگواره اعلام کرد و افزود: تلاش دارد تا در برنامه های این سوگواره از جمله بازدید از نمایشگاه آن مشارکت و همکاری کند.

 

دبیر سوگواره مهر محرم نیز در این نشست با بیان اینکه سه نمایشگاه از آثار برتر این سوگواره در شهرهای سمنان، تهران و مشهد برپا خواهد شد، گفت: نخستین نمایشگاه در دهه دوم محرم در سمنان، دومین نمایشگاه در دهه سوم محرم در مجلس شورای اسلامی و سومین نمایشگاه در حرم مطهر امام رضا (ع) برپا می‌شود.

 

«میثم قدس پور» با اشاره به اینکه به تصویر کشیدن فرهنگ عاشورایی از جمله محورهای این سوگواره است، ابراز کرد: سوگواره مهر محرم امسال در قالب بخش فیلم و عکس دومین سوگواره بین‌المللی «ما ملت امام حسینیم» در کنار سوگواره‌های سیب و اشراق برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه جهاد تبیین، مسئولیت پذیری اجتماعی، غیرت دینی، هیئات خانگی و… از جمله محورهای مهر محرم در سال جاری خواهند بود، گفت: پویش تولید محتوای دیجیتال مهر محرم نیز در دو بخش پویش تولید محتوای عمومی و پویش تولید محتوای حرفه‌ای برگزار می‌شود.

 

به گفته دبیر سوگواره مهر محرم، علاقه مندان به شرکت در این رویداد باید آثار و تولیدات خود را به روش‌های نشر محتوا در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #م لت_امام_حسین #من_حسینی_ام #مهر_محرم و نیز از طریق ثبت نام و بارگذاری در سایتwww.MehreMoharram.ir ارسال کنند.

کد خبر 1202735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha