توسعه علمی وابستگی به دین را کم نمی کند

حجت الاسلام دنیا دیده در سفر به اصفهان گفت: توسعه علمی وابستگی به دین را کم نمی کند و نباید در دنیا مدرن از الطاف الهی بی بهره بمانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «محمد دنیادیده« در سفر به اصفهان  در نشست با کارکنان پدافند هوایی شهید نصر اصفهان با بیان اینکه نظام مدیریتی مدرن در جهان به دنبال تئوری فاصله بین دین و اجتماع و علم است اظهارداشت: دین اسلام پاسخ کاملی به توسعه بشری و نیازهای جامعه داده و تمامی علوم در دین مورد توجه و پیشگویی بوده است.

معاون قرآن،عترت و نماز عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: دین اسلام جامعیت کاملی داشته و انسان تاکنون به ابعاد مختلف آن پی نبرده و دست یابی های بشر به علم بسیار محدود می باشد.

 

وی ادامه داد: توسعه علمی وابستگی به دین را کم نمی کند و نباید در دنیا مدرن از الطاف الهی بی بهره بمانیم که جمهوری اسلامی ایران به موضوع دست یافته و بیداری خوبی در خاورمیانه ایجاد کرده است.

حجت الاسلام دنیادیده معتقد است دشمن از همین بیداری و توسعه دین که منجر به شناخت و ایجاد همگرایی بین اجتماع و علم شده هراسان بوده و نسبت به آن مخالفت می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال دین فردگرایانه هستند و فقط افراد در کلیسا و مساجد به عبادت پرداخته و کاری به مسائل اجتماعی و دینداری عمومی نداشته باشند.

معاون قرآن و عترت عقیدتی سیاسی پدافند هوایی نظام اقتصاد سرمایه داری را آسیبی جدی برای جامعه خواند و اذعان داشت: در اقتصاد اسلامی حفظ منابع مورد توجه بوده و اسراف صورت نمی گیرد.

 

وی ادامه داد: در نظام سرمایه داری همه نعمت ها مرود مصرف قرار گرفته و محیط زیست و منابع خدادی از بین می رود تا گروهی خاص به اهداف خود دست پیدا کنند.

حجت الاسلام دنیادیده جامعیت دین اسلام را مهم خواند و اظهارداشت: باید از ظرفیت های دین در حوزه های فردی و اجتماعی بهره ببریم و مسائل اعتقادی و علمی و اقتصادی با همدیگر مدیریت شوند.

کد خبر 1202803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha