همایش بزرگ «شیرخوارگان حسینی» در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد

همایش بزرگ «شیرخوارگان حسینی» در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد و این همایش عظیم، همزمان با سراسر کشور و برخی کشور‌های اسلامی در ۶۵۰ نقطه استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، همایش بزرگ «شیرخوارگان حسینی»، امروز (جمعه 14 مرداد) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد و کودکان شرکت کننده در آن با همدردی با مادر حضرت علی اصغر (ع)، لباس سبز به تن کردند.

شیرخوارگان حسینی به لباس نمادین حضرت علی اصغر (ع) ملبس شدند و پیشانی بند‌ قرمز و سبز با نام مقدس «یا حسین (ع) و «یا علی اصغر(ع)» بر پیشانی بستند و مادران این طفلان نیز با خواندن لالایی و سوگواری به یاد غم بزرگ مادر حضرت علی اصغر (ع) سوگواری کرند.

مداحان اهل بیت (ع) نیز در این مراسم باشکوه معنوی، ذکر مصیبت خواندند و مادران نیز ضمن قرائت‌ نذرنامه، فرزند خود را نذر قیام جهانی امام زمان (عج) کردند.

مراسم «شیرخوارگاران حسینی» همچنین در سایر بقاع متبرکه استان با حضور گسترده مادرانی که طفلان خود را به مجلس سوگواری و همدردی با امام حسین (ع) آوردن بودند، برگزار شد.

«شاهرخ صبوری»، در این مراسم گفت: با هدف برزگزاری مطلوب همایش عظیم «شیرخوارگان حسینی» بیش از یکصد هزار دست لباس برای شرکت کنندگان در شهرستان ‌های استان توزیع شد.

مسئول مجمع جهانی «شیرخوارگان حسینی» استان فارس افزود: این همایش با حضور مسئولان مناطق شمال جنوب، شرق، غرب و مرکز فارس برگزار شد و راهکار‌های تبیین ابعاد شخصیتی حضرت علی اصغر(ع) و اثربخشی این همایش جهانی در جهان مورد بررسی قرار گرفت.

وی اعلام کرد: همایش جهانی «شیرخوارگان حسینی» فارس همزمان با سراسر کشور و برخی کشور‌های اسلامی در 650 نقطه استان برگزار شد.

کد خبر 1202952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha