۹۶ درصد زکات در کرمانشاه به فقرا و نیازمندان اختصاص یافته است

ترکمانه،گفت: تاکنون از محل زکات جمع‌آوری شده ۹۶ درصد برای فقرا و چهار درصد برای امورات عام المنفعه هزینه شده است.

پیمان ترکمانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، با اشاره به  میزان پرداخت و جمع آوری زکات،گفت: زکات از جمله مهم‌ترین واجبات است و تأکید بسیاری بر آن شده است. زکات از فروع دین شمرده شده و در منابع دینی در کنار نماز و جهاد قرار گرفته و یکی‏ از پنج ستون دین است. 

 

مدیر کل کمیته  امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه، افزود: پرداخت زکات از ویژگی‌های افراد نیکوکار است، و با اجرای این فریضه الهی در زوایای مختلف شاهد رشد جامعه خواهیم بود که اثرهای آن از بعد فرهنگی تا جهت‌گیری‌های اقتصادی و اجتماعی را نیز شامل می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: میزان زکات جمع‌آوری شده در چهار ماهه نخست سال جاری ۱۳۶ میلیارد و ۴۱۱ میلیون ریال است که علاوه بر جمع‌آوری زکات اقلام ذکر شده هر ساله زکات فطریه سادات و کفاره هم توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) جمع‌آوری می‌شود.

 

ترکمانه با اشاره به میزان زکات جمع‌آوری شده در روز عید فطر، تصریح کرد: زکات عام، سادات و کفارات ۱۰۶ میلیارد و ۶۲۶ میلیون ریال بود که فطریه عام ۱۰۳ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال، فطریه سادات ۹۸۹ میلیون و ۵۵۵ هزار ریال و میزان کفارات جمع‌آوری شده یک میلیارد و ۶۷۱ میلیون ریال است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه ، اظهار کرد: زکات جمع آوری شده صرف نیاز‌های امور محرومین، فقرا و امورات عام المنفعه از جمله ساخت، احداث، مرمت و بازسازی مساجد، مدرسه، خانه عالم، خانه بهداشتی و معابر می‌شود .

کد خبر 1202993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha