حضرت ابوالفضل (ع) الگوی ولایت مداری و جوانمردی است

آیت الله عابدینی گفت: ولایت مداری و اطاعت از امام را از حضرت ابوالفصل العباس (ع) الگو بگیریم و همچون حضرت عباس (ع) جوانمردی، آزادگی و حریت را در برابر رهبرمان نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۱۴ مرداد) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: با توجه به بارندگی های سیل آسا شاهد بودیم که مسائل و مشکلاتی برای مردم پیش آمد و در برخی از استان ها هموطنانی آسیب دیده و برخی هم عزیزان خود را از دست دادند که به این خانواده ها تسلیت عرض می کنیم.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: باید دقت کنیم که نعمت الهی را به نقمت تبدیل نکنیم، باران رحمت و مایه برکت است ولی اگر بی احتیاطی کرده و بستر رودخانه ها را ببندیم آب طغیان کرده و موجب خسارت می شود.

 

وی عنوان کرد: در قزوین هم باید دقت شود اگر مسیر رودخانه ای بسته شده این مسئله باید رفع شود زیرا ممکن است باعث خسارت شود.

 

آیت الله عابدینی با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان افزود: از جمله مناسبت های مهمی که پیش رو داریم، تاسوعا و عاشورای حسینی است که ان شاالله برنامه ریزی های خوبی صورت گیرد که نماز جماعات در این ایام یکپارچه و در سراسر استان برگزار شود.

 

وی اعلام کرد: امام حسین (ع) در میدان نبرد با دشمن و در سخت ترین شرایط نمازشان را اول وقت به جای آوردند و ما هم باید این مهم را مورد توجه قرار دهیم و الگو بگیریم.

 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: همچنین لازم است ولایت مداری و اطاعت از امام را از حضرت ابوالفصل العباس (ع) الگو بگیریم و همچون حضرت عباس (ع) جوانمردی، آزادگی و حریت را در برابر رهبرمان نشان دهیم.

 

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمایشات و مطالب بسیار مهمی را بیان فرمودند ایشان در خصوص نماز جمعه فرمودند در هیچ آیینی و هیچ جایی اجتماعی با این معنویت به صورت هفتگی مانند نماز جمعه وجود ندارد که جمع زیادی از مردم شهر هر هفته در یک مرکز مشخصی جمع شوند.

 

آیت الله عابدینی اضافه کرد: چنین اجتماعی می تواند پایگاه و قرارگاهی برای موضوعات مهم جامعه باشد و می توان در این قرارگاه نسبت به رفع گرفتاری های مسلمانان تبادل نظر کرد.

 

وی عنوان کرد: نکته دیگری که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کردند این بود که رفتار امام جمعه باید مردمی باشد، فرمایش رهبری به این معناست کسی که از بین مردم در این جایگاه قرار می گیرد خود را از مردم جدا نکرده و از آنها فاصله نگیرد و به دور از نگاه به جناح و قشر خاصی با همه ارتباط برقرار کند و این ارتباط اثرگذاری را به دنبال دارد.

 

امام جمعه قزوین تأکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ائمه جمعه نباید از مردم فاصله بگیرند بلکه باید در بین آنها حضور یابند و گاهی اگر لازم باشد حتی به خانه هایشان بروند و در واقع با مردم رقیق باشند و ما از شما مردم می خواهیم حتی اگر ما لیاقت نداشتیم شما رسم لیاقت را به ما یاد داده و کاری کنیم این ارتباط تقویت شود.

 

وی در ادامه به روز تجلیل از اسرا و مفقودان  و بزرگداشت اشاره کرد و گفت: باید قدردان شهدا و رزمندگانی باشیم و اینها برکت برای جامعه ما هستند و همچنین باید قدردان خانواده شهدا باشیم و از آنها تقدیر کنیم.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به سالروز بمباران هیروشیما یادآور شد: آمریکایی ها که مدعی حقوق بشر هستند در هیروشیما موجب کشته شدن و مجروح شدن ۱۶۰ هزار نفر شدند.

 

وی تصریح کرد: باید دشمنان خود را بشناسیم و بدانیم آمریکا یعنی یزید، معاویه و فرعون و صدام و همه اینها از یک جنس بوده و دنیاطلب و به فکر کشتار انسان ها هستند.

 

امام جمعه قزوین با تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار خاطر نشان کرد: این روز را به همه کسانی که در میدان رسانه جهاد می کنند و می کوشند مسئولیت دینی و انقلابی خود را به نحو احسن انجام دهند، تبریک می گوییم.

 

کد خبر 1203049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha