امام حسین (ع) شروع کننده جهاد تببین بود

حجت‌الاسلام نجیبی با بیان اینکه اکنون در زمانی زندگی می کنیم که به فرموده رهبر انقلاب جهاد تبیین بر ما واجب است، گفت: شروع کننده جهاد تبیین امام حسین (ع) بودند، چراکه در دوره آن حضرت امامت تبدیل به خلافت شده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام علی نجیبی» ظهر امروز (جمعه ۱۴ مرداد) در خطبه های نماز جمعه آبادان، با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان، با اشاره به قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: ما برای اینکه علت قیام امام حسین (ع) را بدانیم نیاز داریم معرفت پیدا کنیم.

 

امام جمعه موقت آبادان بصیرت افزایی را از آموزه‌های واقعه عاشورا دانست و با بیان اینکه این مهم باید بیشتر مورد توجه مبلغان و مداحان قرار گیرد افزود: سخنرانان و مداحان همچنین به موارد عزت، کرامت، ایثار، توکل، شجاعت و رشادت در برابر ظلم و ستم که آئینه عاشورا است توجه و این مفاهیم را در مداحی‌ها و نوحه سرایی‌های خود ترسیم کنند.

 

وی تصریح کرد: تحلیل واقعه عاشورا، بصیرت افزایی و توجه به مسائل روز، امر به معروف و نهی از منکر، توجه به مقوله جمعیت و فرزندآوری و تسهیل در امر ازدواج مورد تاکید مبلغان دینی باشد.

 

حجت الاسلام نجیبی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین عنوان کرد: اکنون در زمانی زندگی می کنیم که به فرموده رهبر انقلاب جهاد تبیین بر ما واجب است، شروع کننده جهاد تبیین امام حسین (ع) بودند، چراکه در دوره آن حضرت امامت تبدیل به خلافت شده بود.

 

وی اضافه کرد: امام حسین (ع) در سخنانی فرمودند؛ اتفاقی که در محرم افتاد زائده‌ ثقیفه است، چرا که امام علی (ع) را خانه نشین کردند و نتیجه‌اش در کربلا اتفاق افتاد.

 

امام جمعه موقت آبادان، مکتب امام حسین (ع) را یک فرهنگ دانست و بیان کرد: هر که به مکتب امام حسین (ع) که همان عدم بیعت با یزید است پایبند باشد با یزیدیان زمانه خود بیعت نمی‌کند.

 

وی به فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در عصر ما مهم‌ترین مسئله جهاد تبیین است، اشاره کرد و ادامه داد: ما باید مطالبه‌گر و خواهان کوتاه کردن دست مسئولان فاسد از مناصب دولتی باشیم، باید خواب را بر مسئول غیرانقلابی حرام کنیم، اما نباید حساب بی‌کفایتی چند مسئول فاسد را به پای نظام جمهوری اسلامی بگذاریم.

 

حجت الاسلام نجیبی اذعان کرد: به فرموده رهبر انقلاب، اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم نیز قطعا شکست می‌خورد یعنی علت اینکه تحریم شکست نمی‌خورد به دلیل تحریف کردن انقلاب است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان با تسلیت به خانواده های جانباختگان سیل اخیر در کشور ابراز کرد: توسعه فعالیت های آبخیزداری و آبخوان داری راهکار مهم مقابله با سیلاب است که بارهت و بارها از سوی رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفته و در خصوص از بین رفتن پوشش گیاهی نیز متذکر شدند.

 

امام جمعه موقت آبادان با بیان اینکه باید تهدید‌ها را تبدیل به فرصت کرد و مسئولان باید به این نکات توجه کنند گفت: دشمن ابتدا به دنبال تضعیف باورهای ما نسبت به دین، نظام و انقلاب است و سپس به سراغ خراب کردن تشخیص ها و محاسبات ما می آید تا به اراده امت اسلامی ضربه بزند.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن برای بی اعتماد کردن ما نسبت به نظام و اسلام برنامه ریزی کرده تا امیدمان نسبت به آینده از بین برود عنوان کرد: دشمن در آخر بهذدنبال از بین رفتن اتحاد ایرانیان است ولی مردم اجازه نخواهند داد.

 

حجت‌الاسلام نجیبی با بیان اینکه رهبرانقلاب هفت محور را برای جهاد تبیین مطرح کرده‌اند یاد آور شد: اولین چیزی که دشمنان می‌خواهند تحریف کند باور ما به دین و ولایت است در این انقلاب به ما ثابت شد که هر جا نیرو‌های ارزشی و انقلابی را به کار گرفتیم، نتیجه مطلوب گرفتیم، لذا باید گوش به فرمان رهنمود‌های رهبر انقلاب باشیم و نباید اجازه دهیم دشمن در بین ما اختلاف ایجاد کند، لذا باید با بصیرت و ایجاد الفت نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنیم.

 

کد خبر 1203079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha