نباید از فرصت حضور جوانان در عزاداری‌های مساجد آسان بگذریم

حجت‌الاسلام جلالی خمینی با اشاره به حضور پرشور مردم در مجالس دهه اول محرم در مساجد، گفت: نباید از این فرصت به آسانی بگذریم، وقتی جوانان به صورت خودجوش و باانگیزه در مساجد حضور می‌یابند باید برای جذب آنها برنامه‌ریزی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین «رضا جلالی خمینی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه پس از دو سال بسیار سخت از شیوع ویروس کرونا امسال هرچند باز شاهد اوج گیری سویه این بیماری بوده ایم، شاهد رونق بیشتر مساجد و مجالس حسینی هستیم، اظهار کرد: مردم ما بسیار متدین و محب اهل بیت (ع) هستند و با وجود همه مشکلات اقتصادی امسال نیز مجالس عزاداری در جای جای ایران برگزار شد.

 

این استاد درس خارج فقه ادامه داد: الحمدالله امسال نیز شاهد حضور پرشور و امیدآفرین نسل جوان در مجالس حسینی هم در مساجد و هم در هیئت های مذهبی بودیم.

 

وی اضافه کرد: نکته ای که نباید مغفول واقع شود، این است که اهالی مساجد باید نیروهای مستعد و جوان را در حین برگزاری این مجالس عزاداری و سوگواری شناسایی و جذب کنند. خیلی از این جوان ها شاید در طول سال کمتر به مساجد بیایند؛ بنابر این، حالا که برای عزاداری حضرت امام حسین (ع) در مساجد حضور یافته اند، نباید فرصت جذب آنها از دست برود.

 

حجت الاسلام جلالی خمینی افزود: دشمن به طرق مختلف به دنبال دور نگاه داشتن نسل جوان ما از اسلام و نظام جمهوری اسلامی است؛ بنابر این، وقتی جوانان به صورت خودجوش و باانگیزه و فعالانه در محرم و صفر در مساجد حضور می یابند، باید تلاش حداکثری به منظور جذب و میدان دادن به آنها انجام شود، به این صورت که یک جوان احساس کند مسجد حقیقتا خانه او است.

 

وی گفت: ائمه جماعات علی‌رغم همه مشغله هایی که در ماه محرم دارند، نباید این فرصت را برای جذب نسل جوان از دست بدهند. برخی مدام از حضور کمرنگ نسل جوان در مساجد سخن می گویند، حال باید از آنان پرسید وقتی جوانان در برخی ایام سال و مناسبت ها حضور پرشوری در مساجد دارند، برای جذب آنان چه می کنند؟

 

این استاد درس خارج فقه خاطرنشان کرد: تاسف آور است که برخی از مساجد از این فرصت طلایی محرم و صفر به راحتی می گذرند و شاید حتی به ذهن کارگزاران آنان خطور نمی کند که نباید از این فرصت غافل شوند. هرچند ما در جذب نسل جوان موفق تر باشیم تیر دشمنان در منحرف کردن جوانان ما بیشتر به خطا می رود و نقشه های آنها بیشتر خلاصه می شود؛ مهم آنکه این کار با کمترین هزینه شدنی است.

 

 

کد خبر 1203259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha