بیش از ۱۷۰ هیات مذهبی  آیین دسته روی را در زاهدان انجام می دهند

رئیس تبلیغات اسلامی زاهدان گفت: بیش از ۱۷۰ هیات مذهبی آیین دسته روی را در تاسوعا و عاشورای حسینی در زاهدان انجام می دهند.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان،«حجت الاسلام علی خیور» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: عزاداری های محرم جریانی است که از طریق مردم مدیریت می شود و یک کار ساماندهی شده از سوی دیگر نهادها نیست زیرا که می دانید موفقیت در هر کاری حضور مردم در صحنه است.

 

رئیس تبلیغات اسلامی زاهدان یادآور شد: ستاد مردمی محرم پیش از آغاز محرم شکل گرفت و در طول دهه اول محرم برنامه های خیلی خوبی را مدیریت کرد و امسال تنها سالی بود که حاشیه و آسیب های عزاداری ها در زاهدان را به حداقل رساندیم و هیات های مذهبی که قصد دسته روی از شب اول ماه محرم را داشتند برنامه های خودشان را به ما اعلام کردند.

 

وی به سبک و سیاق عزاداری هیات های مذهبی زاهدان در تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و  افزود: در روز تاسوعای حسینی، هیات های مذهبی از خیابان های پیش بینی شده به سمت شهدای گمنام بلوار خرمشهر دسته روی  و در جایگاه  تجمع و مورد استقبال مسئولین قرار خواهند گرفت.

 

رئیس تبلیغات اسلامی زاهدان ادامه داد: برای اینکه از حجم سنگین دسته روی هیات های مذهبی و ترافیک و شلوغی ها در مکان شهدای گمنام بلوار خرمشهر کاسته و نظم و انضباط برقرار شود از هیات های مذهبی در شهرک جهاد، شهرک برق و غدیر شهر خواسته شده در نزدیکترین محل دفن شهدای گمنام محله شان تجمع کنند.

 

خیور گفت: در روز تاسوعا تجمع محوری را در شهدای گمنام بلوار خرمشهر و در روز عاشورای حسینی تجمع هیات مذهبی را در میدان امام حسین علیه السلام خواهیم داشت؛ همچنین نماز ظهر عاشورا  در میدان امام حسین (ع) اقامه خواهد شد که این مراسم از شبکه استانی هامون و سراسری به صورت زنده پخش می شود.

 

وی به آیین شام غریبان اشاره کرد و افزود: شام غریبان در گلزار شهدا، شهدای گمنام بلوار خرمشهر و کهف الشهدا، شهرک های جهاد و مهر شهر زاهدان برپا می شود.

 

رئیس تبلیغات اسلامی زاهدان از طبخ و توزیع ۷۲ دیگ غذای گرم در زاهدان خبر داد و گفت: به نیت ۷۲  شهید کربلا، کار طبخ و توزیع ۷۲ دیگ غذای گرم در زاهدان انجام می شود و دیگر هیات مذهبی در شهرک های جهاد و برق اقدام به پخت غذا نخواهند کرد و از طریق غذاهای نذری این دیگ ها اطعام می شوند.

کد خبر 1203279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha