همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۹ نقطه آران و بیدگل برگزار شد/همنوایی ۲۰ هزار مادر با حضرت رباب

مسئول دبیرخانه دائمی آیین ها و همایش های مذهبی آران و بیدگل گفت: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور، روز جمعه در ۱۹ نقطه شهری و روستایی شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

حسن نبوی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور، روز جمعه، ۱۴ مردادماه از ساعت ۸ صبح در ۱۹ نقطه شهری و روستایی شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

 

مسئول دبیرخانه دائمی آیین ها و همایش های مذهبی آران و بیدگل افزود: ۸ نقطه شهری و ۱۱ نقطه روستایی در شهرستان آران و بیدگل میزبان این اجتماع عظیم بودند و افزون بر ۲۰ هزار مادر و کودک در این برنامه شرکت کردند.


نبوی زاده هدف از برگزاری این همایش معنوی در نخستین جمعه ماه محرم هر سال را واقعه‌گویی حادثه کربلا با تکیه بر عاطفی‌ترین نقطه واقعه عاشورا یعنی حضرت علی اصغر(ع) دانست و افزود:‌ بزرگداشت شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی، مکتبی و حسینی، توسل به حضرت علی‌ اصغر(ع) و بیان مظلومیت شیرخوار امام حسین(ع) از دیگر اهداف این همایش است.


وی افزود: هیئت علی اصغر(ع) محله چهارسوق، امامزاده قاسم بن علی النقی(ع)، هیئت چهارده معصوم(ع) شهرک رسالت، هیئت علی اکبر(ع) منطقه شهید باهنر شهر نوش آباد، هیئت علی اصغر(ع) سفیدشهر، هیئت حضرت علی اکبر(ع) ابوزیدآباد، هیئت رزمندگان حسین آباد، هیئت جان نثاران قمر بنی هاشم(ع) روستای علی آباد مرکزی و هیئت انصارالحسین(ع) روستای یزدل از مهم ترین مراکز برگزاری همایش شیرخوارگان در بخش مرکزی آران و بیدگل بود.


دبیر همایش شیرخوارگان حسینی آران و بیدگل افزود: کارگاه مرکزی دوخت لباس همایش در آران و بیدگل در طول دو هفته گذشته با حضور ۵۵ طراح و خیاط فعال بوده و بیش از ۵ هزار دست لباس سبز به همراه پیشانی بند برای این مراسم آماده شد که در روز همایش به صورت رایگان در اختیار نوزادان قرار گرفت./

کد خبر 1203316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha