۳۸۱ نفر در تاسوعا و عاشورای امسال خون اهدا کردند

مهدی‌زاده گفت: در مجموع در روز تاسوعا و عاشورای حسینی امسال، ۳۸۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

«کامبیز مهدی‌زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: در روز تاسوعای حسینی تعداد 180 نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 151 نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه در روز عاشورای امسال 384 نفر برای اهدای خون مراجعه کرده اند، افزود: از این تعداد 54 نفر معاف و بقیه خون اهداء کرده اند.

 

وی از استقرار 188 نفر در قالب تیم خونگیری در روز عاشورا در استان خبر داد و گفت: تعداد 20 نفر در شهرستان قاین و تعداد 22 نفر در شهرستان طبس خون اهداء کرده اند.

 

وی یادآور شد: در سال گذشته تعداد 89 نفر در روز تاسوعا و تعداد 144 نفر در روز عاشورا خون اهداء کرده اند که این تعداد امسال افزایش خوبی داشته و 151 نفر در روز تاسوعا و 230 نفر در روز عاشورا موفق به اهدای خون شده اند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: از تعداد افرادی که در روز عاشورای امسال خون اهداء کرده اند، تعداد 110 نفر از افرادی بودند که به صورت مستمر، 97 نفر با سابقه و 23 نفر برای بار اول خون اهداء کردند.

 

مهدی زاده ادامه داد: در مجموع در روز تاسوعا و عاشورای حسینی سال گذشته تعداد 233 نفر و در روز تاسوعا و عاشورای امسال تعداد 381 نفر موفق به اهدای خون شده اند.

 

 

 

 

کد خبر 1203922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha