تاکید استاندار زنجان بر تسریع حل مشکلات پروژه های مسکن در زنجان

افشارچی به پروژه ۷۴۴ واحدی برکت در کوی نصر شهر زنجان اشاره کرد و گفت: باید جلسه‌ای با پیمانکاران پروژه‌ها برگزار و مشکلات مشخص و رفع شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان ظهر سه شنبه در جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان اظهار کرد: مسکن یک نیاز اساسی است و باید به تهیه مسکن افرادی که توان خرید مسکن را ندارند کمک شود.

 


محسن افشارچی ادامه داد: هر پروژه‌ای مرتبط با مسکن که اجرا و واگذار می‌شود باید توسط اداره کل راه و شهرسازی مشخص شود.

 


استاندار زنجان گفت: یکی از بانک های عامل برای کمک به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اعلام آمادگی کرده است و همکاری بانک مسکن در استان برای پرداخت تسهیلات بسیار مطلوب است.

 


افشارچی تاکید کرد: از جلسه بعد اداره کل راه و شهرسازی استان روند اجرای پروژه‌ها را براساس پیشرفت فیزیکی گزارش دهد تا مشکلات و موانع مشخص و رفع شود.

 


وی به پروژه ۷۴۴ واحدی برکت در کوی نصر شهر زنجان اشاره کرد و یاد آورشد: باید جلسه‌ای با پیمانکاران پروژه‌ها برگزار و مشکلات مشخص و رفع شود.

 


استاندار زنجان به منطقه کوی فلسطین اشاره کرد و گفت: معاونت اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با داشتن سبقه عمرانی و اجتماعی برای انعقاد قرار داد واحدهای مسکونی وارد کار شود و همچنین تعداد واحدها از ۶۷ واحد بیشتر شود.

 


مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در سخنانی ابراز داشت: ساخت ۷۰ هزار واحد مسکونی برنامه ۴ ساله استان است که از این تعداد ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی است و بر اساس برنامه ریزی ها تا پایان دولت سیزدهم در استان ساخته می‌شود.

 


مسعود بیات منش گفت: همچنین ۵۰ هزار واحد مسکونی در بخش شهری استان ساخته خواهد شد.

 


وی با بیان اینکه کل این تعداد واحد مسکونی برای مسکن حمایتی، بخش خصوصی، تعاونی‌ها و بافت‌های فرسوده است، ابراز داشت: بیش از ۳۷ هزار واحد از این میزان واحدهای هدف گذاری شده با تامین زمین از سوی دولت اجرا می‌شود.

 


این مسئول با بیان اینکه تا به امروز در شهر زنجان حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تخصیص پروژه شده است، یاد آورشد: عملیات اجرایی این واحدها شروع شده که از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ واحد بخش مسکن نیروهای مسلح و بنیاد شهید است که ۱۵ هزار واحد تا کنون به ثبت نامی های انجام شده تخصیص پروژه شده است.

 


وی اظهار داشت: حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی نیز توسط بخش خصوصی اجرا شود که طی سالهای گذشته حدود چهار و ۵۰۰ واحد به طور متوسط توسط بخش خصوصی در استان ساخته شده است.

 


مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: در استان زنجان ۲ الی ۳ شهر مهم داریم که حدود ۶۵ درصد این مسکن شهری در شهر زنجان است.

 


وی با بیان اینکه ثبت نامی ها جدید نهضت ملی مسکن استان انجام شد، افزود: در این راستا شهرستان زنجان بیشترین ثبت نامی ها طرح نهضت ملی مسکن را دارد.

 


مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه ۶ هزار واحد مسکونی برای شهر زنجان است، گفت: حدود ۱۰ هزار متقاضی کارهای تشکیل پرونده در حال انجام است و به پروژه‌ها تخصیص داده می‌شود.

 


بیات منش گفت: برای ۳ هزار واحد باقی مانده در شهر زنجان با کمبود زمین مواجه خواهیم بود و در حال حاضر داخل شهر زنجان زمین خالی نداریم والحاق محدوده نیاز است.

 


وی از ثبت نام ۱۷ هزار مجرد در طرح ملی مسکن تنها در شهر زنجان خبر داد و تاکید کرد: طبق نامه ابلاغی از سوی وزیر راه و شهرسازی در برنامه مسکن مجردها در اولویت آخر هستند و به دلیل محدودیت در تامین زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای نهضت ملی در زنجان، متقاضیان مجرد از این طرح حذف شدند.

کد خبر 1204114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha