اجرای امینانه نیات واقفین در فین

بخشدار فین با بیان اینکه مهمترین وظیفه اداره اوقاف اجرای نیت واقف در موقوفات است، گفت: وقف بهترین ظرفیت در تقویت باورهای اعتقادی در جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « حجت صادقی » در مراسم تجلیل از واقفین بخش فین، یکی از وظایف این مجموعه را مردم‌داری و دستگیری از مردم و نیازمندان دانست و عنوان کرد: دریافت عواید موقوفات از مستأجران موقوفات منجر به اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش خواهد شد.


وی با بیان اینکه وقف می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها در جامعه باشد، افزود: اوقاف در کنار مردم و با کمک مردم توانسته است نیات موقوفات را احیا و زنده کند.


بخشدار فین گفت: از آنجا که با شفاف‌سازی درآمد و نحوه هزینه‌ کرد عواید موقوفات و اجرای نیات واقفان خیراندیش، اعتماد مردم بیش از پیش به این سنت حسنه جلب می‌شود، اداره اوقاف و امور خیریه  فین در دهه محرم اجرای نیت خوبی را انجام دادند که موجب رضایت مردم شد.


صادقی گفت: ۷۰ درصد موقوفات منطقه فین نیت روضه خوانی می باشد که اوقاف و امور خیریه درآمد حاصل از وقف را در این دهه اجرای نیت کرده است.

  
وی افزود: عمل به نیت واقفان و مصرف کردن درآمد های حاصل از وقف حاوی مسئله و نکات ظریف شرعی و قانونی است که باید به آن ها عمل کرد و اجرای امینانه نیات واقفین از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

 

 

 

کد خبر 1204269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha