ستاد اربعین در اداره کل پست  استان سمنان تشکیل شد

آقاجانی از تشکیل ستاد اربعین برای اولین بار با هدف ارائه خدمات هفتگانه به زائران حسینی در این شرکت خبر داد و گفت: با تشکیل این ستاد خدمات مورد نیاز زائران اربعین ارائه می‌شود.

«حمید آقاجانی» درحاشیه بازدید از خبرگزاری شبستان به مناسبت روزخبرنگار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار بویژه شهید محمود صارمی گفت: خبرنگاران، پیام‌آوران اندیشه و آگاهی جامعه هستند و نقش بسیار مهمی در تحولات عرصه‌های مختلف برعهده دارند.

 

مدیرکل پست استان‌سمنان با قدردانی از تلاش های خبرنگاران جهت همراهی با پست استان در امر خطیر اطلاع رسانی ماموریت های این اداره، اضافه کرد: نگاه نقادانه و صادقانه خبرنگار به عملکرد مسئولان و مشکلات جامعه و انعکاس دغدغه‌ها و تلاش برای امیدآفرینی در جامعه سبب می‌شود مدیران نیز از این نگاه، بهره‌مند شده و بخشی از مشکلات جامعه را با کمک خبرنگاران رفع کنند.

 

وی  از تشکیل ستاد اربعین برای اولین بار در این شرکت خبر داد و گفت: با تشکیل این ستاد خدمات مورد نیاز زائران اربعین  ارائه می‌شود.

 

مدیرکل پست استان‌سمنان با اشاره به اینکه  شرکت ملی پست ایران تلاش می‌کند خدماتی را به زائران حضرت سیدالشهداء(ع) در اربعین  ارائه دهد افزود: توزیع سریع گذرنامه، ارسال رایگان نذورات مردم ، ارسال اسناد و مدارک هویتی پیدا شده شرکت کنندگان در مراسم راهپیمایی اربعین و امانتداری رایگان بسته‌های زائران در مسیر راهپیمایی با راه اندازی موکب‌ها و مراکز ویژه از جمله خدمات این ستاد است.

 

وی با تأکید براینکه تمام زیرساخت های پست استان سمنان را در راستای ارائه خدمت مطلوب به زائرین اربعین به کار خواهیم گرفت، از همشهریان درخواست کرد مراحل تهیه گذرنامه را به روزهای پایانی موکول نکنند و آدرس را به درستی ثبت کنند که موزعین با سرعت بیشتری بتوانند کارخود را انجام دهند.

 

آقاجانی با بیان اینکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن گذرنامه‌ها را به دسته صاحبانشان خواهد رسید.گفت: نیاز به حضور متقاضیان به پست برای دریافت گذرنامه نیست و۴۸ساعت پس از صدور،تحویل داده می شود.

 

مدیرکل پست استان‌سمنان با بیان اینکه سامانه پست یافته باهدف بازگرداندن مدارک، اشیا و اسناد یافت شده از سوی مردم به صاحبان آنها راه‌ اندازی شده است، اضافه کرد: در نقاط مرزی  کشور نیز اگر زائرین در طول مسیر مدارک خود را مفقود کردند می تواند از طریق این سامانه مدارک را پیدا کنند.

 

وی از تمهیدات لازم وتجهیز مدارک ونیرو در واحد تجزیه ومبادلات خبرداد که به موجب آن گذرنامه های مفقودی به سرعت بین مردم توزیع شود.

 

آقاجانی بیان کرد: به هردلیل اگر مرسولات توزیع نشود در باجه های معطله نگهداری می شوند تا به دست متقاضیان برسد.

 

مدیرکل پست استان‌سمنان با تأکید بر اینکه اجازه ورود به کشور عراق تنها از طریق دریافت گذرنامه میسر است ادامه داد: از ابتدای مرداد ماه تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ گذرنامه توزیع شده و پیش بینی می شود این تعداد به ۲۵ هزار گذرنامه برسد.

 

وی در خصوص فعالیتها واقدامات دیگر پست استان سمنان گفت: پست این استان، با بیش از ۴۵ میلیارد و ۹۵۸ میلیون و ۵۱۶ هزار ریال، ۹۵ درصد از پیش بینی درآمدی بهار امسال را محقق کرد.

 

آقاجانی با بیان اینکه ۴۸ میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۷۷۲ هزارریال درآمد درسه ماه نخست امسال پیش بینی شده بود که ۹۵ درصد این میزان محقق شد  اضافه کرد: شهرستان سمنان با درآمدزایی ۱۸ میلیارد و ۶۷۷ میلیون و ۸۳۸ هزارریال بیشترین سهم را دارد.

 

مدیرکل پست استان‌سمنان افزود: شهرستان شاهرود با درآمد ۱۴ میلیارد و سه میلیون و ۷۰۲ هزارریال، گرمسار با ۶ میلیارد و ۵۰۳ میلیون و ۶۵۹ هزارریال، دامغان با سه میلیارد و ۸۸۲ میلیون و ۲۲۱ هزارریال و مهدیشهربا یک میلیارد و ۶۴۲ میلیون و ۴۸۲ هزارریال به ترتیب تحقق درآمدی ۱۰۶، ۸۹، ۷۰و ۸۵ درصدی داشتند.

 

وی با اشاره به تحقق ۹۵ درصدی درآمد بهار ١۴٠١ ادامه داد: خدمت پست پیشتاز با درآمد ۲۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون و ۸۹۳ هزارریال، خدمت پست ویژه با ۶ میلیارد و ۹۳۵ میلیون و ۷۳۰ هزارریال، خدمت پست سفارشی با سه میلیارد و ۳۸۶ میلیون و ۵۷۴ هزارریال، و خدمات الکترونیکی با ۲ میلیارد و ۷۸۲ میلیون و ۴۳۲ هزارریال در درآمدزایی نقش دارند.

 

آقاجانی بیشترین تحقق درآمدزایی پست استان سمنان با تحقق ۱۷۸ درصدی و ۱۲۱ درصدی را مربوط به خدمات الکترونیکی و پیشتاز دانست وافزود:پیش بینی ترافیک سه ماهه نخست امسال با مجموع ۳۴۳ هزار و ۷۶۳ فقره ۵۷ درصد تحقق یافت.

 

مدیرکل پست استان‌سمنان تصریح کرد: شهرستان مهدیشهر، سمنان و شاهرود به ترتیب با تحقق ۶۸، ۶۲ و ۶۱ درصد ترافیک بیشترین سهم را در استان سمنان دارند.

 

وی  از افزایش حجم و ترافیک مرسولات پستی در ایام کرونا خبرداد و بیان کرد: در طی این سالهای  کرونایی یک جهش زیادی در ترافیک محصولات ایجاد شده و به۲۵۰  تا ۳۰۰ درصد در مقاطعی می رسد.

 

آقاجانی با اشاره به اینکه با شیوع کرونا حجم مرسولات پستی تا ۳ برابر افزایش پیدا کرد اظهارداشت: به موجب آن حجم کاری کارمندان اداره پست افزایش پیدا کرد، به دلیل اینکه حجم و تعداد مرسولات افزایش پیدا کرده است.

 

مدیرکل پست استان‌سمنان تصریح کرد: تغییر ماهیت مرسولات پستی با شیوع کرونا و افزایش حجم بسته ها عایدی بیشتر برای شرکت پست نداشته وتنها به دلیل افزایش حجم مرسولات در قبال نامه های پستی زیان بار هم بوده است.

 

وی با بیان اینکه در حوزه خرید وفروش اینترنتی در فضای مجازی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر۱۰۰ درصد افزایش داتشیم افزود: این موضوع نشان تغییر ذائقه مردم است و بسترهای خرید وفروش مجازی را باید فراهم کنیم و کرونا باعث تسریع در حرکت به این سمت شد.

 

آقاجانی خود پستچی گری را یکی از آفات در مناطق برخوردار دانست و بیان کرد: متاسفانه برخی شرکت ها و افراد در این مناطق از پیک ها به جای پستچی ها استفاده می کنند و بیشتر حجم کار به مناطق کم برخوردار برمی گردد که بیشتر زیانبار است.

 

وی درخصوص مشکلات پلاک شهری بیان کرد: اداره پست تنها بهره بردار پلاک ها است وی نصب پلاک ها برعهده شهرداری است و البته شهرداری و اداره پست در یک طرح مشترک اقدام به نصب پلاک هوشمند پستی همراه با کد QR است.

 

در این بازدید مدیرکل پست استان‌سمنان از تلاش های مدیر خبرگزاری شبستان در استان سمنان برای انعکاس فعالیت قدردانی کرد.

 

کد خبر 1204356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha