دانشکده خبر در خراسان جنوبی راه اندازی شود

رضایی گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی مهد پدر علم ارتباطات است با راه اندازی دانشکده خبر در استان شاهد اتفاقات خوبی در بحث توانمندسازی خبرنگاران خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سجاد رضایی» امروز (۲۰ مرداد) در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و نشست استاندار خراسان جنوبی با اصحاب رسانه استان با اشاره به جنگ تبلیغاتی دشمن، اظهار کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب امروز بیشترین تحرّک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرّکات امنیّتی و اقتصادی، تحرّکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است؛ برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلّط بشوند.

 

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند: «کار تبلیغاتی کار مهمّی است؛ ما در این زمینه ضعف داریم... در زمینه‌ی کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه‌ای باید قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل بکنیم».

 

وی با تأکید بر اهمیت جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رویکرد رسانه های معاند در جنگ تبلیغاتی، افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و عوض شدن نگاه کلان مدیریتی در کشور از نگاه معطوف به غرب به تکیه بر توان داخلی و ظرفیت اقتصاد مقاومتی، تمام رویکرد دستگاه استکباری از حوزه سیاسی، امنیتی و اقتصادی به حوزه رسانه ای و تبیین و جهت دهی افکار عمومی معطوف شده است.

 

رضایی ادامه داد: دشمن مبالغ هنگفتی هزینه می کنند تا بتوانند با جنگ روانی، با تبلیغات گوناگون، افکار عمومی را در اختیار بگیرند.

 

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: امروز رویکرد رسانه های ملی و استانی ما نیز نسبت به سال گذشته تغییر کرده و این نیازمند حساسیت زدایی و فضای انگیزشی است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر اینکه بر تبیین شرایط فعلی کشور و استان برای خبرنگاران و مدیران رسانه ها، تصریح کرد: گاهی مشاهده می شود مدیری در جریان مشکلات است اما وقتی رسانه وارد گود می شود شرایط و مشکلات را نمی بیند و این عدم تفاهم باعث انتقال نادرست شرایط و اطلاعات می شود.

 

رضایی از تشکیل قرارگاه رسانه در استان خبر داد و گفت: طبق خواسته فرمانده سپاه استان مقرر شده مدیران دستگاه های اجرایی با مدیران رسانه ها دیدار داشته باشند و شرایط را توضیح دهند تا رسانه ها برای حل مشکلات کمک کنند.

 

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی بر ضرورت پشتیبانی از خبرنگاران و مدیران رسانه ها تاکید کرد و افزود: رسانه ها داخلی باید بیان کننده خدمات نظام و مطالبه گر برای حل مشکلات کشور و مردم باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم پیوست رسانه ای در دستگاه های اجرایی، بیان کرد: رسانه خارجی اینترنشنال سالانه ۵۰ میلیون دلار، بی بی سی فارسی ۱۸ میلیون دلار و سایر رسانه نیز به همین نحو در بحث رسانه هزینه می کنند لذا دستگاه های اجرایی ما هم می طلبد در جهت حمایت از خبرنگاران که در خط مقدم جهاد تبیین فعالیت دارند، هزینه کنند.

 

رضایی در ادامه به اهمیت توجه به حوزه اقتصاد رسانه اشاره و تصریح کرد: تاکنون در این زمینه در خراسان جنوبی کاری انجام نشده است در حالی که با برخی از تدابیر استانی می توانیم اقداماتی در داخل استان داشته باشیم.

 

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی در خصوص مردمی سازی جهاد تبیین و توانمندسازی آنان در این زمینه، گفت: در بحث مردمی سازی درخواست این است که فعالان فضای مجازی و رسانه ای را هم در صنف اهالی رسانه و خبرنگاران بیاوریم.

 

به گفته وی در بحث توانمندسازی نیز درخواست می شود که از بستر آموزشی که در بسیج رسانه استان فراهم است برای آموزش خبرنگاران و فعالان فضای مجازی استفاده شود که در برخی از شهرستانها این اقدام صورت گرفته است.

 

رضایی خواستار راه اندازی دانشکده خبر در استان شد و افزود: با توجه به اینکه خراسان جنوبی مهد پدر علم ارتباطات است با راه اندازی دانشکده خبر در استان شاهد اتفاقات خوبی در بحث توانمندسازی خبرنگاران خواهیم بود.

 

 

کد خبر 1204610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha