مالکان اراضی کشاورزی نسبت به دریافت اسناد اهتمام داشته باشند

بابایی صدور اسناد اراضی کشاورزی را، راهکار مقابله با سودجویان دانست وگفت: مالکان اراضی کشاورزی نسبت به دریافت اسناد اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «حسن بابایی » درنشست با نماینده ولی فقیه دراستان سمنان با اشاره به راهکارهای مقابله با زمین خواری و همچنین کوتاه کردن دست سودجویان از اراضی ملی،گفت: صدور اسناد اراضی کشاورزی راهکار مقابله با سودجویان است.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه مالکان اراضی کشاورزی نسبت به دریافت اسناد اهتمام داشته باشند، افزود: سند مالکیت برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور با همراهی مالکان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط صادر شد.

 

وی با اشاره به اینکه طرح صدور سند مالکیت زراعی از زمستان سال گذشته آغاز شد پیش بینی کرد: با همراهی مالکان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط تا پایان امسال ۵۰ درصد اراضی زراعی کشور سنددار شوند.

 

بابایی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد:  تمام اراضی کشاورزی باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

 

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صدور سند مالکیت برای اراضی کشاورزی و ملی را  راهکاری مهم برای جلوگیری از جنگل خواری، کوه‌خواری، زمین خواری و ساحل خواری عنوان کردوافزود:  اجرای این طرح با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

 

وی تصریح کرد: صدور سند مالکیت در واقع تقاضا محور است یعنی باید مالکان برای آن درخواست دهند تا نسبت به صدور این اسناد اقدام شود.

 

بابایی با بیان اینکه صدور این اسناد جلوی سودجویان را نیز می‌گیرد، گفت: صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی به نفع مالکان است چرا که یک حدود قانونی را مشخص و باعث دوری از اختلاف و منازعه می‌شود.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشوربا اشاره به اینکه  استفاده در مراجع مختلف به عنوان سند قانونی دیگر ویژگی مهم اسناد مالکیت اراضی کشاورزی است، اظهارکرد: این اسناد تنها مرجع قانونی و ملاک قوه قضائیه هستند.

 

وی با بیان اینکه صدور اسناد اراضی کشاورزی در زمره کارهای اولویت دار قوه قضائیه است، گفت: صدور سند مالکیت برای اراضی کشاورزی و ملی از راهکارهای مؤثر در برخورد با تخلفات محسوب می‌شود که ریاست قوه بر اجرای آن تاکید دارد.

کد خبر 1204659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha