آغاز عملیات اجرایی ساخت بیش از ۶ هزار واحد مسکونی با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهوری

شامگاه امشب ۲۰ مردادماه با حضور دکتر سید محمد حسینی معاون امور مجلس ریاست جمهوری عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهر جیرفت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۲۰ مردادماه هم زمان با سفر رئیس جمهوری به استان کرمان با حضور دکتر سید محمد حسینی معاون امور مجلس ریاست جمهوری عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهر جیرفت آغاز شد.

 

«سید محمد حسینی» در این آئین، گفت: امروز شاهد افتتاح یکهزار و ۷۰۱ مسکن روستایی و شروع عملیات اجرایی ۶ هزار و ۳۰۴ واحد مسکن شهری و روستایی در راستای نهضت ملی مسکن هستیم که در دوران انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرده بود که می خواهیم ۴ میلیون مسکن بسازیم که یک رکورد تاریخی برای کشور می شود.
 
معاون امور مجلس ریاست جمهوری افزود: طرح جهش تولید مسکن که مجلس تصویب کرد و دولت هم اراده برای عملیاتی شدن آن با همکاری همه دستگاه ها جدیت دارد.
 
وی با تاکید بر این که وزارتخانه ها، سازمان ها و دستگاه ها باید در عملیاتی شدن طرح جهش تولید مسکن با وزارت راه و شهرسازی همکاری کنند، خاطرنشان کرد: از سوی دولت به راه و شهرسازی اجازه داده شده تا زمین های دولتی برای ساخت مسکن را شناسایی کنند و اگر دستگاه ها همکاری نکنند، مسکن و شهرسازی می تواند شخصا ورود پیدا کرده و این اراضی را در اختیار بگیرد. 
 
حسینی عنوان کرد: هر چه دولت در اختیار دارد متعلق به مردم می باشد و این دولت مردمی است و در یک سال گذشته رئیس جمهوری به همراه وزرا همه استان ها را در نوردیدند. 
 
معاون امور مجلس ریاست جمهوری اظهار کرد: در دولت نهم و دهم سفرهای رئیس جمهوری انجام شد که یک دور این سفرهای استانی ۲ سال به طول می انجامید اما در دولت سیزدهم سفرهای استانی ظرف مدت یک سال انجام شد که این مهم نشان دهنده روحیه جهادی و انقلابی گری است چرا که باید رضایت مردم را جلب کنیم.
 
وی مسکن را از نیازهای مبرم و اساسی جامعه دانست و افزود: باید کاری کنیم که جوانان ما بتوانند بدون دغدغه ازدواج کنند و مسکن داشته باشند.
 
حسینی بیان کرد: رونق مسکن به معنای رونق بخش های مختلف اقتصادی کشور است زیرا زنجیر وار به هم متصل هستند.
 
معاون امور مجلس ریاست جمهوری با بیان این مطلب که مسکن از نیازهای مبرم و اساسی جامعه است، تصریح کرد: باید کاری کنیم تا جوانان ما بتوانند بدون دغدغه ازدواج کرده و مسکن داشته باشند، رونق مسکن به معنای رونق بخش های مختلف اقتصادی کشور است زیرا زنجیر وار به هم متصل هستند.
 
وی با اشاره به این که در دولت مردمی همه مسائل پیگیری می شود، گفت: اگر ما به دنبال تولید، پویایی کشور و ایجاد فرصت های شغلی فراوان هستیم باید از اینجا شروع کرده کار را با جدیت دنبال کنیم و در دولت هم مسائل پیگیری می شود.
 
 «محمد ساردویی» این آیین، طرح نهضت ملی مسکن را یکی از طرح های مهم دولت سیزدهم در راستای خانه دار شدن مردم برشمرد و گفت: امروز هم زمان با سفر ریاست جمهوری یکهزار و ۷۰۱ واحد مسکن روستایی که توسط بنیاد مسکن ساخته شده و همچنین عملیات اجرایی ۶ هزار و ۳۰۴ واحد مسکن شهر و روستایی در جنوب کرمان آغاز شد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: در راستای برنامه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۲۱ هزار و ۷۱۳ واحد ظرف ۴ سال در دستور کار قرار دارد.
 
وی ابراز کرد: در طرح ملی نهضت مسکن ۳۳ هزار و ۱۷۶ نفر در سامانه مسکن ثبت نام کردند که واجد شرایط بودن ۹۹ درصد این افراد پالایش شده و از این تعداد ۸ هزار و ۷۸۴ نفر واجد شرایط شدند که ۲ هزار و ۶۹۵ نفر وجه اولیه واریز کردند.
 
ساردویی با بیان این مطلب که برای ساخت مسکن در جنوب کرمان سالانه ۱۶۳ هکتار اراضی دولتی نیاز است، اظهار کرد: تاکنون ۹۳۶ هکتار شناسایی شده که از این میزان ۳۷۰ هکتار برای ساخت مسکن قطعی شده که می توان در این سطح ۱۶ هزار و ۵۷۳ واحد ساخت.
 
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با اشاره به این که در طرح ملی نهضت مسکن تمام نیازهای اجتماعی اعم از مدرسه و زمین ورزشی در نظر گرفته شده، اضافه کرد: در نظر داریم ۳۰۰ هکتار زمین در بازدهی طرح های جامع به محدوده شهرهای جنوب اضافه می کنیم که پس از تحقق، بلافاصله به طرح ملی نهضت مسکن افزوده می شود.
 
وی در خاتمه عنوان کرد: در راستای طرح جهش مسکن ۲۹ و نیم هکتار زمین دولتی مازاد شناسایی شده که از این میزان ۹ و نیم هکتار به نام سازمان زمین و مسکن منتقل شده و مابقی نیز کارهای قانونی ثبت آن در حال انجام است.
کد خبر 1204690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha