ماهواره خیام استفاده غیرنظامی و صلح‌آمیز دارد

حجت الاسلام مطیعی با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره خیام گفت: این اقدام، نشان‌دهنده اراده جمهوری اسلامی در بهبود رفاه عمومی و نقش‌آفرینی در رفع بحران‌های اقلیمی و زیست‌محیطی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازسمنان ، حجت الاسلام «مرتضی مطیعی» در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان ، ایران را محور قلب مقاومت اسلامی توصیف کرد و گفت ملت ایران با تأسی از واقعی عاشورا و سیره امام حسین (ع)و یارانش محور مقاومت اسلامی است.

 

امام جمعه سمنان به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره خیام هم اشاره کرد و گفت: این ماهواره با کاربری غیر نظامی و با هدف پایش منابع آبی تغییرات اقلیمی مقابله با جنگل خواری و مخاطرات زیست محیطی در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفته است.

 

وی  با گرامیداشت ۲۳ مرداد روز مقاومت اسلامی به شکست اسرائیل در جنگ ۳ روزه غزه اشاره کرد و گفت: گروه های مقاومت و جهاد اسلامی در انتقام شهادت مظلومانه ۴۵ فلسطینی ۱۱۰۰ فروند موشک به ۵۸ نقطه از اسرائیل شلیک کردند به طوری که اسرائیل مجبور شد با پذیرش شروط جهاد و مقاومت اسلامی فلسطین عقب نشینی کند.

 

حجت الاسلام مطیعی در ادامه با بیان اینکه این روزها ادعای توافق نهایی از سوی طرف غربی با شیطنت مطرح می‌شود اضافه کرد:غرب، نیاز به همراهی ایران برای تامین انرژی خود در زمستان پیش رو دارد و از ‌طرفی هم می‌خواهد سلطه‌گری خود را دنبال کند.

 

نماینده ولی فقیه دراستان سمنان تصریح کرد: حال این ادعا را مطرح کردند که به توافق رسیدیم و ایران است که نمی‌پذیرد و همراهی نمی‌کند؛ متأسفانه برخی عناصر داخلی نیز با این ادعاها همراهی می‌کنند.

 

وی با تأکید براینکه غربی‌ها بنا دارند با جوسازی روند مذاکرات را به نفع خود تمام کنند ادامه داد: مسئولان تیم مذاکره‌کننده با درایت و استقامت مطالبات جمهوری اسلامی را پیگیری می‌کنند.

کد خبر 1204853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha