برنامه‌های گرامیداشت دریای کاسپین در آستارا اعلام شد

الوان‌پور برنامه‌های گرامیداشت روز دریای کاسپین(خزر) در بندر آستارا را اعلام کرد.

«میثم الوان‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: برنامه‌های گرامیداشت روز دریای کاسپین از ۲۱ مرداد در بندر آستارا آغاز شده و تا ۲۸ مرداد در این شهرستان ادامه دارد.

 

شهردار بندر آستارا با بیان‌اینکه برنامه‌های روز دریای کاسپین با شعار« یک زمین و بزرگترین دریاچه جهان» برگزار می‌شود، افزود: برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای بزرگداشت این روز در بندر آستارا تدارک دیده شده است.

 

وی تصریح‌کرد: پیاده‌روی و بازی‌های ساحلی، قصه‌گویی و شعر، تئاتر و نمایش، قاب‌سازی(کلاژ دریایی)، برپایی نمایشگاه شنی، عکاسی ساحل پاک و اهدای جوایز به کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌هایی است که برای بزرگداشت روز دریای کاسپین پیش‌بینی شده است.

 

الوان‌پور با اشاره به اینکه این برنامه‌ها ویژه خردسالان، کودکان و نوجوانان است، گفت: ویژه برنامه بزرگداشت روز دریای کاسپین(خزر) روز جمعه ۲۸ مرداد از ساعت ۱۷ الی ۲۰ عصر در آمفی تئاتر شهرداری واقع در طرح سالم‌سازی سفیر امید برگزار می‌شود.

 

شهردار بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: در برگزاری روز دریای کاسپین شهرداری و شورای اسلامی بندر آستارا، شرکت امیران پاک ایرانیان، اداره محیط زیست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشارکت دارند.

 

گفتنی است، در آستانه روز جهانی دریای کاسپین (خزر) ، کنوانسیون تهران در قالب یک کنوانسیون منطقه‌ای و به منظور حفاظت از محیط زیست دریای کاسپین و در راستای جلوگیری از تخریب بیشتر آن و پس از چند سال تلاش و با همکاری کشورهای منطقه محقق شد.

 

در تاریخ ۲۱ مرداد ماه ۱۳۸۵ این کنوانسیون لازم الاجرا گردید و این روز، روز دریای خزر یا کاسپین نامگذاری شد، هر ساله به منظور بزرگداشت این روز برنامه‌هایی در حاشیه این دریا و توسط کشورهای حاشیه آن برگزار می‌شود.

کد خبر 1204878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha