توزیع ۱۰ هزار پُرس غذای گرم در دهه اول محرم

به همت فعالان کانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب (ع) روستای مشوکی شهرستان سربیشه همزمان با دهه اول محرم امسال ۱۰ هزار پرس غذای گرم طبخ و بین عزاداران حسینی توزیع شد.

«حسین خسروی» رابط کانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب (ع) روستای مشوکی شهرستان سربیشه به خبرنگار شبستان گفت: در ایام دهه اول محرم بیش از ۷۵ راس دام زنده به منظور طبخ غذا ویژه عزاداران حسینی کشتار و با پخت ۱۰ هزار پُرس غذای گرم از آنها پذیرایی شد.

 

وی با اشاره به اینکه علم بندان هم به عنوان یکی از آ‌یین‌های عزاداری دهه اول محرم، در روستای مشوکی همزمان با هفتم محرم با حضور مردم و بزرگان روستا انجام شد، ادامه داد: مراسم عزاداری این روستا به صورت زنده از شبکه استانی خاوران پخش شد.

 

خسروی همچنین به برپایی ایستگاه صلواتی هم اشاره کرد و یادآور شد: امسال با کار فرهنگی تلاش شد که نذورات اهل قبور، به سمت ساخت و ساز مسجد هدایت شود که در مجموع ۸۵ میلیون ریال از این محل جمع‌آوری شد.

 

وی در ادامه از برگزاری کلاس‌های روخوانی و روانخوانی قرآن ویژه دانش آموزان در این روستا خبر داد و گفت: همچنین مسابقات ورزشی مختلف به صورت هفتگی در دستور کار قرار دارد.

 

رابط کانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب (ع) روستای مشوکی شهرستان سربیشه با اشاره به اینکه این روستای مرزی ۶۳ خانوار جمعیت دارد، افزود: ماندگاری جمعیت در این روستا، نیازمند مشوق‌های مختلف از جمله تامین آب مورد نیاز برای کشاورزی و ... است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1204945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha