تشکیل شبکه کانون‌های مساجد برای خدمت به زائران اربعین/تمرکز بچه‌های مسجد بر فرصت‌های تمدنی این زیارت

صدیف از هم‌افزایی شبکه‌‌ای از کانون‌های مساجد در برپایی موکب «امام حسین(ع)» خبر داد و گفت: آموزش زبان عربی به زائران، اعزام زائراولی‌ها به سفر اربعین و تمرکز بر زمینه‌های تمدنی این حماسه از فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری ثارالله(ع) در موضوع اربعین است.

«مهدی صدیف» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری «ثارالله (ع)» در کنار پایگاه بسیج مهم ترین ارکان موفقیت مسجد امام حسین (ع) (واقع در استان مرکزی، شهر ساوه) است، اظهار کرد: تعامل خوبی میان این دو نهاد در راستای اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگی و هیئت امنا وجود دارد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «ثارالله(ع)» افزود: این کانون در طول سال در برگزاری همه برنامه های مسجد امام حسین (ع) نقش دارد و این نقش آفرینی در دوره شیوع ویروس کرونا به اوج خود رسید.

 

تولید ماسک و توزیع حلول ضد عفونی کننده در دوره شیوع کرونا

وی اضافه کرد: فعالان کانون فرهنگی هنری ثارالله(ع) در دوره شیوع ویروس کرونا در تولید و توزیع ماسک و همچنین در توزیع محلول ضد عفونی کننده به منظور مقابله با این بیماری، با پایگاه بسیج مسجد امام حسین (ع) همکاری خوبی داشت.

 

صدیف تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری ثارالله (ع) همچنین در دوره شیوع ویروس کرونا به صورت مستمر بسته های ارزاق و سایر خدماتی اقتصادی و اجتماعی در اختیار خانواده های نیازمند می رساند و در این راستا از ظرفیت خیران و برخی از دستگاه های اجتماعی و فرهنگی همچون شهرداری و ناحیه بسیج ساوه استفاده می کرد.

 

تشکیل شبکه مسجدی برای توسعه فعالیت‌ها در زمینه اربعین

وی در ادامه با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری ثارالله (ع) با همکاری چندین کانون دیگر از مساجد شهر ساوه موکب «امام حسین (ع)» را از چند سال پیش در ایام اربعین برپا می کند، گفت: یکی از کانون های بسیار فعال کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد علی‌بن‌ابیطاب(ع) است. در واقع سعی داریم شبکه ای از مسجدی ها را برای توسعه فعالیت در زمینه اربعین ایجاد کنیم که قدم های خوبی در این زمینه برداشته ایم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله(ع) اضافه کرد: شهر نجف اشرف محل استقرار این موکب است و خدماتی همچون طبخ و توزیغ غذا، توزیع آب و شربت خنک، توزیع محصولات فرهنگی و برگزاری مجلس روضه و محفل انس با قران کریم را ارائه می کند.

 

اعزام زائراولی به مشهد، قم و عتبات عالیات

وی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین(ع) همه ساله با همکاری خیران و اهالی این مسجد چندین زائراولی را به آستان های مقدس همچون حرم امام رضا (ع) و حرم حضرت فاطمه معصومه (س) اعزام می کند و در ایام اربعین حسینی نیز در همین راستا، ۱۵ زائر اولی که از میان فعالان مسجدی شهر ساوه انتخاب شده اند، اعزام می کند.

 

صدیف در ادامه با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری ثارالله (ع) آموزش زبان عربی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: تعامل و ارتباط سازنده و مستمر با فعالان مسجدی و هیئتی عراق باید در دستور کار زائران ایرانی همسو با تشکیل تمدن نوین اسلامی باشد که آموزش زبان و همچنین آموزش ویژگی های بومی و محلی مردم عراق از جمله آنها است.

 

فعالیت کانون‌های مساجد در حوزه تمدنی اربعین

وی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت کانون های مساجد در حوزه اربعین باید منسجم تر از گذشته باشد تا دستاوردهای بیشتری در راستای مطالبه تمدنی مقام معظم رهبری و اخوت اسلامی را رقم بزند.

کد خبر 1204971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha