همایش رایگان آشنایی با NFT در تبریز برگزار می‌شود

همایش آشنایی با نحوه ثبت و فروش مالکیت معنوی آثار هنری(NFT) برای نخستین بار، شهریور ماه سال جاری در تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، بهنام غدیری، مدیرعامل فرهنگی هنری سیما هنر آرکا در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به این‌که همایش آشنایی با نحوه ثبت و فروش مالکیت معنوی آثار هنری(NFT) برای نخستین بار و به صورت کاملا رایگان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این همایش بک روزه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: مرتضی مختاری، استاد دانشگاه و عضو کمیته رمزارزهای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مدرس همایش آشنایی با نحوه ثبت و فروش مالکیت معنوی آثار هنری (NFT) خواهد بود که علاقه مندان می‌توانند جهت شرکت در این همایش رایگان به سایت www.ebilit.com مراجعه و دعوت نامه شرکت را دریافت کنند.

غدیری با اشاره به این‌که همایش با هدف آشنایی عموم مردم با موضوعNFT هشتم شهریور ماه در هتل شهریار تبریز برگزار خواهد شد، گفت: همه‌گیری بیماری کرونا در سراسر جهان؛ تلنگری به هنرمندان بود تا بتوانند محصولات خود را در فضای مجازی عرضه کنند؛ البته فناوری NFT این امکان را به همگان از جمله هنرمند می‌دهد تا اثر را به صورت اصل و بدون واسطه به خریدار عرضه کند.

همچنین مرتضی مختاری، استاد دانشگاه و کارشناس حوزه بلاک چین در سخنانی با بیان این‌که  متاورس تا سال ۲۰۲۵ در جهان فراگیر خواهد شد، اظهار داشت: متاورس دنیایی در فضای مجازی است که همه کسب و کارها می توانند دفتری برای خود داشته باشند و پول رایج در این فضا؛ ارز دیجیتال است و ان اف تی ها اجزای متاورس هستند. این پیش‌بینی وجود دارد که در آینده، حجم بازار ان اف تی از کریپتو بیشتر می‎شود. NFTها برای رعایت قانون کپی رایت و ثبت مالکیت معنوی اثر می‌آیند و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ در جهان فراگیر شوند.

وی در پاسخ به این سوال که «NFTها به هنرمندان چه کمکی می‌کند؟»، تصریح کرد: اولاً اینکه اصالت هنر در NFTها دیده می‌شود، دوماً زنجیره تامین یک اثر هنری کاملاً مشخص است و سوم اینکه یکتایی اثر حفظ می شود و صاحب اثر نسبت به هر فروش محصول خود کارمزد دریافت می‌کند.

مختاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود غیرآگاهانه مردم به بازارهای ناشناخته برای حفظ ارزش سرمایه خود اظهار داشت: بازار سرمایه متاسفانه از سال ۹۸ با عدم آگاهی و تحریک پذیری مردم توسط سازمان بورس و مردم به فاجعه ای تبدیل شد که هنوز هم سرمایه گذاران در این بازار به پول خود نرسیده‌اند. اگر این مشکل ریشه یابی شود، به بحث آموزش خواهیم رسید.

وی افزود: همان اتفاق در ارزهای دیجیتال و در بیت کوین ۶۰ هزار دلاری تکرار شد و مردم در این قیمت وارد بازار ارزهای دیجیتال شدند. قیمت ارز دیجیتال فانتوم از آن مقطع یک دهم شده است که این موضوع هم از عدم آموزش نشات می‌گیرد. در فاز سوم همه مردم وارد دنیای متاورس و NFTها شده‌اند، اما جالب است بدانید که در سال ۱۴۰۰، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری در حوزه رمزارزها اتفاق افتاده است.

کد خبر 1204973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha